A közelmúltban számos új találgatás, információmorzsa látott napvilágot Oroszország következő, hatodik generációs vadászgépének terveit illetően. Az előzetes várakozások szerint az MiG–41 névre hallgató lopakodó első repülését 2025-ben hajthatja végre, ezt követően pedig 2028-ban rendszeresítheti az orosz légierő. Habár az új modell tulajdonságait hivatalosan még nem jelentették be, nem hitelesített források szerint sebessége akár a 4800 kilométer/órát is elérheti. Ezzel szemben a MiG vállalat vezérigazgatója, Ilja Tarasenko még 2018-ban arról beszélt, az új vadászgép akár a hangsebesség négy-ötszörösét is képes lehet elérni, ami több mint 6000 kilométer/óra.
Amerikai szakértők szerint az eddig napvilágot látott karakterjegyek nagy része inkább a sci-fi kategóriáját súrolják, mintsem megvalósítható fejlesztések.
Ekkora sebességnél a levegő és a repülőgép törzse közti megnövekedett légsúrlódás következtében kialakuló magas hőmérséklet hatalmas – szinte leküzdhetetlen – kihívás elé állítja a repülőgép testét alkotó alkatrészek állóképességét.
Az ilyen magas sebesség a vadászgép „lopakodó” képességét is kikezdi. A modern radarvisszaverő felületek nem bírják ezt a gyorsaságot, az amerikai F–22-es és F–35-ös modellek is jelentős problémákkal küzdenek ebből a szempontból, azonban ezek az orosz vezérigazgató által említett sebesség csak töredékének elérésére képesek. Amennyiben a MiG–41-es a hangsebesség négyszeresével repülne, az azt jelentené, hogy minden egyes repülést követően helyre kellene állítani a radarvisszaverő felületben keletkezett károkat.
Ezenfelül a már említett megnövekedett hőmérséklet miatt maga a „lopakodó” képesség is veszélybe kerülne, hiszen az infravörös radarok így könnyebben észlelni tudják a gépet.
A fentebb felvázolt problémák mellett – írják a szakértők – még nem esett szó az üzemanyag kérdéséről. A hangsebesség négyszeresénél az üzemanyag is sokkal gyorsabban ég el. Éppen ezért kétséges, hogy egy alapvetően kis méretű vadászgép képes-e az ehhez szükséges üzemanyag szállítására úgy, hogy elérje a megfelelő bevetési távolságot.