A tanárok csaknem háromnegyede bizonytalan abban, hogy képes-e segíteni a mentális problémákkal küzdő tanulóknak, amit munkájuk részének tekintenek. Többségük már került olyan helyzetbe, hogy beszélnie kellett egy-egy diákkal a mentális egészségével kapcsolatos problémáról.
Csak minden harmadik (37,1 százalék) megkérdezett horvát általános és középiskolai tanár tudja, hogyan lehet felismerni a diákok depressziós tüneteit, valamint az alkoholfogyasztással kapcsolatos problémáit vagy szuicid gondolatait.
Az adatok a Horvát Közegészségügyi Intézet (HZJZ) A horvátországi oktatási dolgozók mentálhigiénés műveltsége című kutatásának eredményei közül valók, amelyeket a zágrábi bölcsészettudományi kar filozófia tanszékén mutattak be pénteken.
A lap szerint
a kutatás egy kellemetlen valóságot tár fel: míg a horvát iskolákban minden negyedik diák szenved szorongásos zavaroktól, amelyek gyakran depresszív zavarokká, sőt klinikai depresszióvá alakulnak át, amelyek önkárosító és öngyilkossági gondolatokkal járnak, a legtöbb tanár nem tudja, hogyan ismerje fel az aggasztó jeleket, és hogyan nyújtson pszichológiai elsősegélyt a fiataloknak.