Tovább üldözné az autósokat a londoni polgármester

A nagyváros polgármesteri hivatala további terheket róna a gépjárművel közlekedőkre.

Gábor Márton
2023. 08. 30. 10:46
telefonfülke Nagy-Britanniában
London, 2017. január 4. Egy idõs asszony szemezget a telefonfülkébõl kialakított könyvtár kínálatából Londonban 2017. január 4-én. Sebastian Handley ötletgazda egy angol fontért (kb. 370 forintért) vette meg a leselejtezett fülkét, amelybõl a brit fõváros legkisebb könyvtárát varázsolta. A szigetországban egyre elterjedtebb a régi fülkék újrahasznosítása. (MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga) Fotó: Facundo Arrizabalaga Forrás: MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mail on Sunday beszámolója szerint nyílt titokká vált, hogy a Sadiq Khan vezette londoni városháza aktívan munkálkodik azon, hogy kidolgozza a londoni autóhasználat további megadóztatásának lehetőségeit, beleértve a kilométeradót, valamint más javaslatokat, amelyekkel további zöld adókat vethetnek ki a gépjárműhasználókra.

Bár Khan és a Munkáspárt tagadta a terveket, a lap által feltárt, állítólag a polgármesteri hivatal és a Transport for London (TfL) által készített dokumentumban az áll, hogy az új technológiát fel lehetne használni a meglévő rendszerek, például a dugódíj, a Lez és az Ulez integrálására egy intelligensebb, egyszerűbb és igazságosabb rendszerbe, amely mérföldenként számítaná fel az autósok díját.

Howard Cox, a Reform UK londoni polgármesterjelöltje, aki kihívója lesz Khannak a jövő évi választásokon, elmondta: 

A korábbi tervek mindig is egy jövőbeli, kilométerenkénti díjfizetési adóztatási terv álcái voltak

Khan hivatala cáfolta a jelentést, mondván, hogy a terv teljes képtelenség, és a fizetős kilométerenkénti rendszer jelenleg nincs a napirenden.

A leleplezésekre akkor került sor, amikor Khan az alacsony kibocsátású zónák rendszerét London összes kerületére kiterjesztette. A zöld autóadó, amelyet eredetileg a városközpontba behajtó sofőrökre vetettek ki, mostantól napi 12,50 és 27,50 font közötti összeget fog felszámítani a sofőröknek, ha Londonban közlekednek.

Ez felháborodást váltott ki a munkásosztálybeli emberek körében, akiknek a megélhetésükhöz elengedhetetlen, hogy a városban ingázzanak. Khan azzal érvelt, hogy a kormánynak több támogatást kellene biztosítania a díjak ellensúlyozására azok számára, akik nem engedhetik meg maguknak az adót.

Londonban egyre nagyobb tiltakozó mozgalom alakul ki az alacsony kibocsátású terület bővítésével szemben, ennek részeként pedig már a rendszámtábla-leolvasó kamerák is célponttá váltak, London egyik negyedében nemrég tízből kilenc ilyen kamerát tettek tönkre. 

Az erőltetett környezetvédelem valószínűleg nem tett jót a polgármester támogatottságának, amely jelenleg 12 százalékon áll. A YouGov felmérése szerint a londoniaknak mindössze negyven százaléka van kedvező véleménnyel a polgármesterről, míg 52 százalékuknak negatív a megítélése. Azok közül, akik 2019-ben a Munkáspártra szavaztak, mindössze 62 százaléknak van kedvező véleménye Khánról, szemben a 33 százalékos negatív véleménnyel.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/EPA/Facundo Arrizabalaga)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.