Az amerikai hatóságok vasárnap is keresték azt a repülőgépvészkijárat-panelt, amely felszállás közben szakadt ki egy utasszállító gép törzséből január 5-én Portland közelében.
Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség elnöke szombaton a lakosság segítségét kérte az ajtódarab és egyéb leszakadt alkatrészek megtalálásában azok feltételezett földet érésének környékén. Jennifer Homendy sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: – Nagyon, nagyon szerencsések vagyunk, hogy az eset nem végződött valami sokkal tragikusabb módon, miután a gép 26-os üléssorában, ahonnan az oldalpanel kiszakadt, senki nem ült. A közlekedésbiztonsági illetékes úgy fogalmazott, hogy nem egy incidensről van szó, hanem balesetről, és hangsúlyozta, hogy
teljesen másként végződhetett volna az eset akkor is, ha az már utazómagasságban, kilenc-tízezer méteren történik, amikor az utasok egy része kikapcsolja a biztonsági övet.
Az Alaska Airlines Boeing 737 MAX–9-ese Portlandből indult egy kaliforniai úti cél felé pénteken este, amikor néhány perccel a felszállás után, csaknem ötezer méter magasságban a vészkijáratként szolgáló panel kiszakadt az üléssor mellett, jókora nyílást hagyva a jármű törzsén. Ezt követően hirtelen nyomáscsökkenés következett be, amely a beszámolók szerint több tárgyat kiszippantott, így mobiltelefonokat és ruhákat.
A pilóták vészjelzést adtak le, és utasítást adtak az oxigénmaszkok felvételére, majd visszafordultak Portland repülőterére, ahol a gép biztonságosan landolt.
A balesetben senki nem sérült meg.
A közlekedési hatóság a baleset nyomán elrendelte a típushoz tartozó gépek egy részének repülési tilalmát, és vizsgálatot rendelt el. Az érintett gép a Szövetségi Légügyi Hatóság nyilvántartása szerint vadonatúj volt, mintegy két hónapja kapta meg a repülési engedélyt, amely idő alatt 140 utat teljesített utasokkal.
Az Alaska Airlines 170 gépét érinti az intézkedés, ami több tízezer utast érintő járattörlésekkel jár. A hivatalos vizsgálat több szövetségi hatóság és a légitársaság részvételével vasárnap indult, és kiterjed a balesetet szenvedett repülőgép karbantartási dokumentumaira is.