A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető az Optiwella beruházásának átadásán aláhúzta, hogy a telekommunikációs cég 860 millió forint értékű fejlesztése nyomán új generációs kiszolgáló- és gyártókapacitások jöttek létre a különböző eszközöket feldolgozó, felújító üzemben, amire a nemzetközi versenyképesség javítása érdekében volt szükség. A projekthez az állam ötszázmillió forintos támogatást nyújtott.
Így már nemcsak a távol-keleti és latin-amerikai, hanem az európai, észak-amerikai piacok megcélzása is lehetővé vált. Ráadásul ezek a fejlesztések megnyitják a lehetőséget arra, hogy a globális körforgásos csipbeszállítói láncba be tudjon csatlakozni a vállalat a távközlési mellett más innovatív ágazatokban, mint akár a járműipar
− mondta.
Arra is kitért, hogy folyamatos fejlesztés és megújulás nélkül nem lehetséges a siker az exportpiacokon, ahol egyre élesebb a verseny. Szavai szerint ez különösen igaz az olyan technológiaigényes ágazatokra, mint például a telekommunikáció.
Az is látható, hogy Magyarországon kifejezetten komoly képességek jöttek létre a telekommunikáció és más digitális ágazatok területén
− fogalmazott.
Szijjártó Péter beszédében arról is beszámolt, hogy a világ a veszélyek korát éli a napjainkban, az utóbbi néhány évben többször feje tetejére állt a világgazdaság, előbb a koronavírus-járvány, majd az ukrajnai háború és a közel-keleti konfliktus miatt.
Felidézte, hogy a pandémia idején óriási vita zajlott a kívánatos gazdaságpolitikai lépésekről, a kormány ellenfelei pedig a beruházások támogatása helyett vissza akarták hozni a segélyalapú politikát.
Akkor mi ezt hosszú vita után elutasítottuk, és azt az álláspontot foglaltuk el, hogy a munkanélküliség finanszírozása helyett sokkal szívesebben vennénk részt inkább a munkanélküliség megelőzésének a finanszírozásában
− tudatta.
Majd hozzátette, hogy ennek céljából pedig nagy erőkkel folytatták a beruházó vállalatok támogatását.
És mivel a magyar gazdaság egy alapvetően exportorientált gazdaság, a magyar gazdaság növekedési potenciálja a külpiacokon van, hiszen akkorák vagyunk területileg és népességileg, amekkorák
− húzta alá.
Tehát ha valaki − mondjuk úgy − ki akarja rúgni a ház oldalát, akkor a külpiacok felé kell tekintgessen, és ezért aztán az export növelése a magyar gazdaság egyik első számú növekedési forrása
− szögezte le.
Ezért a Nemzeti exportvédelmi programmal azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy védjük meg a magyar vállalatok exportkapacitásait, védjük meg a magyar vállalatok exportpiacait, és támogassuk a magyar vállalatokat abban, hogy újabb és újabb exportpiacokat fedezzenek fel
− sorolta.