A szakemberek hosszú időn át készültek a műveletre, amellyel a hajóra zuhant acélszerkezetet sikerült úgy két darabra törni, hogy a konténerszállító szabaddá vált.
A Francis Scott Key-híd acélszerkezetének vízbe omlott roncsait az elmúlt hetekben több darabban, óriásdaruk segítségével távolították el a kikötő bejáratát jelentő Patapsco folyó torkolatából, ugyanakkor a Dali konténerszállítót fogságba tartó mintegy ötszáz tonna súlyú hídelemet csak robbantással tudták eltávolítani a hajótestről.
Ezt követően a konténerszállító a Dali közeli javítóműhelybe kerül. A háromszáz méter hosszú és mintegy hatvan méter széles hajó húszfős legénysége a katasztrófa óta nem hagyhatta el a fedélzetet.
Március 26-án a hajó a kikötőből való elindulást követően meghibásodott és irányíthatatlanná vált, ezért nekisodródott a híd tartópillérjének, ennek hatására az acélszerkezetű több kilométer hosszú, több sávos autóutat hordozó, ötven méter magas híd másodpercek alatt omlott össze.
A Dali néhány perccel a katasztrófa előtt vészjelzést adott le, ami a hatóságoknak elegendő volt arra, hogy leállítsák a hídra vezető forgalmat, az építményen dolgozó útkarbantartó munkásokat azonban nem sikerült értesíteni. A nyolc emberből kettőt sikerült kimenteni a kiérkező hajós mentőegységeknek, hatan viszont a roncsok között életüket vesztették. A hatodik áldozat maradványait múlt héten találták meg.
Baltimore kikötője a hídomlás után teljesen megbénult, majd áprilisban sikerült több átmeneti csatornát nyitni a roncsok között, így a kikötő korlátozott kapacitással működhetett.
A híd újjáépítésére ígéretet tett Joe Biden elnök és Wes Moore, Maryland állam kormányzója. A számítások szerint a Francis Scott Key híd leghamarabb 2028 őszére állhat újra a Patapsco folyó öböllé szélesedő torkolatának két partját összekötve.
Borítókép: Romeltakarítási munkálatok a Francis Scott Key hídnál (Fotó: MTI/AP/Matt Rourke)