Teljes mértékben sikerült hozzáférnünk a hanganyaghoz és az adatokhoz, amelyek e tragikus történés pillanataiban rögzültek
− fogalmazott Marcelo Moreno.
Az adatokat kinyerték és hitelesítették, most pedig arra várunk, hogy a nyomozóink... elkezdjék e hatalmas adatmennyiséget hasznos információkká alakítani
− ismertette, hozzátéve, hogy a feketedobozokat szombaton a Cenipa fővárosi laborjába szállították az adatok kiértékelésére.
Marcelo Moreno azt mondta, a repülőgép két hajtóművének roncsait Sao Paulóban vizsgálják, hogy megtudják, a baleset idején maximális teljesítménnyel működtek-e.
Az előzetes vizsgálati jelentés közzétételét 30 napon belül várják.
A repülőgép a Paraná államban lévő Cascavelből tartott a Sao Paulo-Guarulhos nemzetközi repülőtérre, Brazília legnagyobb légikikötőjébe. Röviddel a célállomás előtt zuhant le lakott területen, Vinhedo kisvárosában. Az 58 utas és személyzet mind a 4 tagja életét vesztette.
A Flightradar24 járatkövető szolgáltató szerint a gép kevesebb mint egy perc alatt csaknem 4000 métert veszített repülési magasságából. Videófelvételek szerint a repülő a levegőben pörgött, mielőtt a földnek csapódott volna.
Borítókép: Egy tűzoltóautó látható a repülőgép-baleset helyén Vinhedóban, Sao Paulótól kb. 100 km-re (Brazília) 2024. augusztus 9-én. A VoePass egyik ATR-72 típusú repülőgépe lezuhant. A gép Cascavelből indult, és a Guarulhos repülőtéren kellett volna leszállnia. (fotó: AFP)