A politikus az MTI tudósítója kérdésére elmondta, hogy a migráció és a biztonság mellett a patrióták közös nevezőjének a munkahelyteremtés számít, és az álbaloldali erők zöldátmenetnek nevezett őrült ideológiáján való túllépés. A most harmadik legnagyobb európai frakció meghatározó lehet egyes témák szavazásakor.
Gondolok itt az európai ipar, a munkerőpiac és a kereskedelem védelmére
– mondta. Németországban és több más európai tagállamban a zöldpolitika újragondolása zajlik, mert rájöttek, hogy az autógyártással, a mobilitással, a közlekedés egyes ágazataival való szembeszegülés csak Kínának kedvez – jelentette ki. Már többen kérelmezték a csatlakozást a Patriótákhoz – tette hozzá.
Többek között erről is beszélt Orbán Viktor magyar miniszterelnökkel pénteki budapesti találkozójukon, amelyen központi téma volt az ukrajnai béke, mivel ebben is teljes az egyetértés közöttük.
Nincsen ellentét az olasz kormányerők között sem, mivel kezdettől fogva azt állítjuk, hogy Ukrajna kizárólag védekezésre használhatja a kapott fegyvereket
– szögezte le.
Közeledik az első megmozdulás
A Patrióták Európáért első nyilvános megmozdulásának nevezte a Liga párt október 6-ra kitűzött találkozóját, a lombardiai Pontidában, amelyen Orbán Viktor és Geert Wilders, a holland Szabadságpárt vezetője is részt vesz.
A francia Nemzeti Tömörülés vezetője, Marine Le Pen videón keresztül jelentkezik be, mert aznap más, franciaországi elfoglaltsága lesz, de Pontidába várják André Venturát, a portugál Chega vezetőjét, valamint az Osztrák Szabadságpárt képviselőit, akik éppen parlamenti választásra készülnek. Salvini támogatásáról biztosította az Orbán Viktor által javasolt paktumot az európai versenyképesség növeléséről.
Egyetértünk, hogy akár jobboldali, akár baloldali kormányokról legyen szó, közös elkötelezettség szükséges az európai ipar védelmében. Elkezdődött annak a politikának a felülvizsgálása, módozatait és időzítéseit tekintve, amelyet zöldátmenetként adnak el, valójában környezeti és gazdasági öngyilkosság. Úgy látszik, az Európai Bizottság nem siet, de elég az adatokat nézni: augusztusban negyvennégy százalékkal kevesebb elektromos gépjárművet adtak el Európában, miközben Kína ötről tizenöt százalékra növelte piaci részesedését. Ha így folytatjuk, az autógyártás eltűnik Európában és Nyugaton
– fogalmazott, majd kiemelte, hogy ezért üdvözli az olyan kezdeményezéseket, mint Orbán Viktoré, aki minden európai tagállamot be akar vonni.