2024. márciusában a baltimore-i öböl fontos hídja, a Francis Scott Key Bridge pillanatok alatt omlott össze, miután nekiütközött egy óriási, meghibásodott konténerszállító.
A vizsgálatok után a szeptemberben benyújtott kereset alapján az amerikai Igazságügyi Minisztérium azzal vádolta a Dali tulajdonosait, hogy szándékosan figyelmen kívül hagyták a hajó technikai problémáit, hogy a költségeket takarítsanak meg, ami növelte az áramkimaradások kockázatát — írta a Bild.
A minisztérium összesen 103 millió dollárnyi kártérítést követelt a híd összeomlása után elvégzett takarítási munkálatok miatt. A folyóból és a hajóról mintegy ötvenezer tonnányi acélt, betont és aszfalt kellett eltávolítani.
Hatalmas eredmény jogi huzavona nélkül
Brian M. Boynton, az amerikai Igazságügyi Minisztérium helyettes főállamügyésze elégedetten nyilatkozott az elért megállapodásról, amelyet hatalmas eredményként emlegetett.
Mint mondta, a megegyezés lehetőséget ad arra, hogy hosszú jogi folyamatok és további ügyvédi költségek nélkül jussanak eredményre. A kártérítési megállapodáshoz még egy bíró jóváhagyása szükséges a véglegesítéshez.
Új híd épül
A megállapodásban szereplő összeg nem a Francis Scott Key híd újjáépítésére szolgál. Ez utóbbit Maryland állama birtokolta, amely külön perben igyekszik kártérítést követelni a Dali tulajdonosaitól.
A híd pótlására már elindult a tervezés, a Marylandi Közlekedési Minisztérium szóvivője, David Broughton szerint az új híd felépítése 2028 őszére várható, az építési költségek pedig 1,7 és 1,9 milliárd dollár között mozognak.