A hatóságok vizsgálják, hogy mi okozhatta a rögzítő szerkezetek leállását a Dél-Korea területén legsúlyosabb, 179 halálos áldozatot követelő katasztrófa során. A hangrögzítőt először Dél-Koreában elemezték, majd amikor kiderült, hogy az adatok hiányoznak, elküldték az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal laboratóriumába.
A sérült repülési adatrögzítőt is az Egyesült Államokba vitték elemzésre – közölte a minisztérium. A Jeju Air 7C2216-os járata, amely a thaiföldi fővárosból, Bangkokból repült a dél-koreai Muanba, a futómű kiengedése nélkül hasra szállt és túlfutott a regionális repülőtér kifutópályáján, majd egy betonfalnak ütközött és lángba borult. A pilóták úgy négy perccel azt megelőzően, hogy a repülő a betonfalnak ütközött, madárbecsapódást és vészhelyzetet jelentettek a toronynak.
Borítókép: Máig tisztázatlanok a dél-koreai repülőbaleset körülményei (Fotó: AFP)