Koronavírus-fertőzésben elhunyt Kenzo Takada

A leghíresebb japán divatdiktátor – az első japán szabász, aki nevet szerzett Párizsban – vasárnap hunyt el 81 évesen.

Forrás: MTI2020. 10. 04. 21:41
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Koronavírus-fertőzés okozta szövődményekben vasárnap elhunyt Kenzo Takada világhírű japán–francia divattervező.

A leghíresebb japán divatdiktátor – az első japán szabász, aki nevet szerzett Párizsban – vasárnap halt meg 81 évesen Párizs egyik elővárosában, egy Neuilly-sur-Seine-i kórházban.

A felső kategóriás Kenzo márkát megalapító divattervező az 1980-as években vált híressé a nyugati öltözéket keleti vonásokkal megújító, választékos és kifinomult konfekciódarabjaival.

Bár Japánban – az Oszaka melletti Himedzsiben – született, csaknem egész divattervezői karrierje a divat csillogó világfővároshoz, Párizshoz kötődik. Utóneve, a Kenzo világszerte ismert divatmárka lett.

Kenzo Takada (japánosan: Takado Kenzo) hazájában elvégezte a Bunka Gakuen híres divatiskolát, pályáját stylistként egy tokiói áruházláncnál kezdte. Huszonöt évesen, 1964-ben érkezett Franciaországba, s noha csak átmeneti tartózkodást tervezett, végleg ottmaradt. Divatbirodalmát szinte a semmiből teremtette meg, első kollekcióját ötven éve, 1970-ben mutatta be.

Az utónevét viselő divatházat 1976-ban alapította. 1983-ban megvetette lábát a férfidivatban, 1988-ban pedig előrukkolt a Kenzo parfümmel.

Takada 1993-ban eladta a márkát Bernard Arnault milliárdos luxusipari konszernjének, az LVMH-nak, és 1999-től végleg visszavonult az üzleti élettől, és egyebek közt a festészetnek hódolt.

Tíz évvel később kétmillió euróért elárvereztette ezerháromszáz darabból álló műgyűjteményét.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.