A tárcaíró középső kislánya iskolába megy. Nagyon komolyan veszi az iskolába menést, és ehhez komoly arcot is vág. Mert iskolába menni komoly dolog. Aki iskolába megy, az már nem kicsi gyerek, hanem tényező. Legalábbis a tárcaíró kislánya így gondolja. El is magyarázta a még oviba járó kistestvérének, hogy aki iskolába jár, az olvasni, sőt számolni is tanul. Mire az ovis testvér rávágta, hogy számolni ő is tud: egy, „kettó”, három, négy, öt, hat, nyolc. Aztán a babák is mentek iskolába, ott ültek mind az osztályteremben, legalábbis ez volt a játék, az órát pedig a tárcaíró legnagyobb lánya tartotta, ő már ismeri jól a sulit, tud írni és olvasni, bár a tárcaíró azt vette észre, hogy már nincsen kedve annyira böngészni a betűket, amióta bezártak az iskolák. Erősen csökkent a motiváció. A tárcaíró ezért igencsak örül annak, hogy beindul az oktatás, a gyerekeknek ugyanis iskolában a helyük.
A lengyel–magyar együttműködés egy sziget a változó világunkban
Ünnepi gálán adták át a Waclaw Felczak-díjat.