– Kőszínházban, állandó társulattal, biztos anyagi háttérrel, szép és jó színházat szeretnék csinálni. A kemény privát színházi élet évtizedeinek munkája és eredményei okán vállalkoztam a megméretésre – kezdte bevezetésként Szolnoki Tibor.
Ezzel választ kaptunk arra, miért is adta be pályázatát, ám az is érdekelt, vajon 29 évvel ezelőtt, miért hagyták el Zsadon Andreával az együttest, amelynek sztárjai voltak?
– Mert más színház működött az operettszínházban, rossz darabválasztással, hamis színészi játékkal, ráadásul nem szeretett minket az igazgató. Én pedig úgy tanultam, oda megy az ember, ahol szeretik – árulta el a színész, s azt is: a magánegyüttes rengeteg tapasztalatot adott, no és rengeteg pénzbe került.
Ezt könnyű elképzelni, lévén az operett az egyik legdrágább színházi műfaj, márpedig az Operettvilág Együttes nagyoperettekkel járta be Európát.

Fotó: Kurucz Árpád
– Feleségemmel azok közé tartozunk, akik mernek nagyot álmodni. Mindig zenekarral, kórussal, balettművészekkel, igényes díszlettel, jelmezzel, tervezőkkel és rendezővel állítottuk ki az előadásokat – magyarázta a színész, akinek neve összeforrt az operett műfajával, ennek ellenére Balázs Péter – miként fogalmazott – fantasztikus munkáját kívánja folytatni.
– Azon a népszínházi úton haladva tovább, amelyet ő megteremtett, amely népszínházi formának része az operett is, de természetesen helyet kell kapjon a musical, a gyermekelőadás, a dráma – sorolta, megjegyezve: és esetleg az opera, hiszen az énekművészek pompásak, akár a zenészek.
– Balázs Péter 100,7 százalékos látogatottsággal büszkélkedhet – kanyarodott vissza a szolnoki együttest tizennégy éve vezető direktor munkájához, mint mondta: követné a hagyományokat, ugyanakkor nem zárkózna el az újítások elől sem.
– Kreativitás és hagyományápolás a pályázatom fontos elemei – hangsúlyozta, majd kifejtette: színészközpontú színházban gondolkodik, nem rendezőcentrikusban, amelyben a kosztümös darabokat nem farmerben játszanák, nem fordítanák újra Arany János Shakespeare-szövegeit, az operettbonviván férfi, míg a -primadonnát nő alakítaná.