Élhetetlen az a világ, amelyben az emberek arra törekednek, hogy becsapják egymást. Guillermo del Toro először készített film noir művet, de mindjárt az egyik legjobb alkotása lett a Rémálmok sikátora. Nemcsak a fényekre ügyelt a legendás filmrendező, de a színészi játék is sokszor olyan, mint a film noir mozik esetében. Cate Blanchett például pontosan úgy játssza a végzet asszonyát, ahogyan az a film noir alkotásokban is látható volt. Őrülten titokzatos nőt kanyarít a vászonra, aki viszont semmilyen őrülten drámai élethelyzetet nem él meg, egyszerűen csak egy erkölcstelen és gonosz nő. Nagy tévedés és butaság lenne számon kérni a szereplők valódi drámai mélységét ezen a mozin, egy film noir alkotás ugyanis még véletlenül sem arra világít rá, hogy milyen az egyéni dráma, hanem minden esetben az általános erkölcsi züllöttség lenyomata.
Ezt pedig – mármint a világban tomboló általános erkölcsi züllöttséget – a film tökéletesen mutatja be. Guillermo del Toro elég pesszimista képet fest az emberről Dan Laustsen operatőrrel karöltve. Egyrészt mindenki megpróbál kihasználni mindenkit, másrészt a mélyben szörnyű ösztönök tombolnak, harmadrészt mindenkiben egyre nagyobb a hatalommánia.
A film egy bizonyos pillanatában az ember rájön, hogy a legendás filmrendező korunkról beszél, arról, hogy manapság egyre nagyobb szörnyeteggé kezd válni az ember.
Uralkodni akarunk a másikon, miközben saját önuralmunk képességével se rendelkezünk. A film egyébként a drogos függő lét nagyon fájdalmas lenyomatát is adja.
Furcsa cirkuszt láthatunk a cirkuszi látványvilág szürreális festőművészétől, de valljuk be, épp ezért szeretjük a rendezőt. Ő ugyanis akkor is cirkuszi látvánnyá varázsol mindent, ha nem cirkuszban járunk. Épp ezért érdemes feltenni a kérdést: mit jelent a cirkuszi látvány Guillermo del Toro esetében? Ha végiggondoljuk, nem is olyan bonyolult a válasz: az átverést. Vékony a mezsgye, mikor válik a szórakoztató átverés rosszindulatú lelki rablássá. Spirituálisan lehet igazán jól megragadni a kérdést. A nézői naivság és figyelmetlenség kihasználása még valószínűleg a szórakoztatás művészete, ám ha a lélek lesz a céltábla, onnantól egyenes út vezet a pokolba. Guillermo del Toro legújabb filmje arról szól, hogyan bántják egymást az emberek. Ráadásul semmilyen erkölcsi törvénynek nem felel meg az, ahogyan a modern kori ember él és viselkedik.