– Tavaly ünnepelte fennállása huszadik évfordulóját a Deladap. Mi hajtja a zenekart?

– Mindig is az volt a legfontosabb, hogy tiszteljük zenei gyökereinket és azokat a hagyományokat, amelyek mindannyiunkat formáltak itt, Európában. Fontos, hogy emlékezzünk arra, honnan jöttünk, és mindeközben előre is tekintsünk: magunkkal vigyük a kultúrát és a hagyományokat, és bemutassuk a zenéinket a klubokban és színpadokon világszerte. Ezeknek a hatásoknak az ötvözése egy olyan egyedi hangzást eredményez, amely tiszteli a múltat, de nagyon is él és fejlődik a jelenben.
Ez egy módja annak, hogy a zene révén összekapcsoljuk a generációkat és a kultúrákat, biztosítva, hogy a hagyományok ne ragadjanak meg a múltban, hanem egy élénk, modern élmény részévé váljanak.
Az elmúlt két évtizedben a cigány jazz, a balkáni ritmusok és az elektronikus tánczenei hatásokkal ötvözött elektroszving egyedi keverékét hoztuk el a közönségének. A mérlegünk tíz album, százötven kislemez hatvan remix, valamint számtalan stúdióban, úton és repülőgépen töltött óra. A zenekar Japántól egészen Mexikóig turnézott, de Magyarországon sem ismeretlen, hiszen olyan nagy fesztiválokon szórakoztattuk a közönséget, mint a Balaton Sound, a Sziget, a Volt Fesztivál és a Paloznaki Jazzpiknik, és számtalan klubkoncertet is adtunk az országban. Hogy mi ösztönöz arra, hogy húsz éve folyamatosan zenét írjak? Nem tudom pontosan megmondani. Valószínűleg a kíváncsiság és a vágy, hogy új dolgokat próbáljak ki, új utakat járjak be, és mindenekelőtt, hogy megtapasztaljam a színpadi, valamint a stúdióbeli kreatív energiákat.
– Nehéz meghatározni a Deladap zenei stílusát. Az egyik gyakori megjelölés a „dirty jazz”. Mit jelent ez?
– A 2000-es évek elején mélyen inspirált, mondhatjuk úgy, hogy a szenvedélyemmé vált a cigány- és a csárdászene. Akkoriban az volt az ötletem, hogy ezt a hangzást bevezetem a klubszcénába. Aztán ez továbbfejlődött, egy zenei utazást ugyanis nem igazán lehet megtervezni. Az idő múlásával egyre több jazz- és szvingelem került a zenénkbe, végül ez az utazás elvezetett az általam létrehozott hangzáshoz, amelyet „future swing”-nek neveztem el. Ez tulajdonképpen a vintage hatások és a teljesen új, kortárs elemek fúziója.