Ahogy azt a szerző már korábban nyilatkozta, ez a munkája kifejezetten karanténkötet, hiszen a levéltárak bezárásával mit tehet egy történész? Szerencsés esetben felmegy az Arcanum.hu-ra, és onnan, valamint a saját idevágó jegyzeteiből, és persze az ezekből levont következtetésekből minden nehézség nélkül össze tud állítani egy sokak érdeklődésére számot tartó anyagot. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a szerzőnek munkaköréből fakadóan kvázi szabad hozzáférése van az ÁBTL irataihoz, amelyek közül arányait tekintve sem elhanyagolható a hazai könnyűzenei élettel foglalkozó dokumentum, akkor azt mondhatjuk, hogy Takács Tibor igen jó érzékkel nyúlt a témához, hiszen a magyar punk zegzugos történetét ebből a szempontból – azaz a korabeli sajtó és az állambiztonság szempontjából – még senki nem dolgozta fel ennyire teljeskörűen. Azon persze elmélázhatnánk, hogy mi is az a punk valójában, amely jelzőt a magyar sajtó előszeretettel aggatta Nagy Feróra és a Beatricére, és ha szigorú zeneszakmai szabályokkal szeretnénk körülírni, akkor persze megállapíthatnánk, hogy Feróéknak semmi közük nem volt a punkhoz – ezt ők maguk is többször elmondták a sajtóban –, de ha a magatartásformát vizsgálnánk, akkor viszont a Ricse nyilvánvalóan az élharcosa lehetne ezeknek a bandáknak (és akkor persze jóval többen beleférnének ebbe a kategóriába, anélkül, hogy ténylegesen punkzenét játszanának). Az sem véletlen, hogy a nyolcvanas évek elején – kicsit „Vakok között félszemű a király” alapon, hiszen Ferónak sem volt túl sok lehetősége bevenni a monopolcégek sáncait – Nagy Feró igyekezett segíteni a CPg-nek. Minden mindegy alapon a kitaszított karolta fel a még kitaszítottabbat.
A Jaffa Kiadó által megjelentetett kötet erénye, hogy sajtótörténeti szempontból tárja fel a CPg-vel szembeni rágalmak sorát. Mivel a fenti rövidítésfeloldás szemenszedett hazugság, ami a mai napig él a köztudatban, azt kell hogy mondjuk, hogy a könyvnek küldetése van, az, hogy ezt a súlyos dezinformációt egyszer s mindenkorra felszámolja. Nem könnyű feladat, bár nyilvánvalóan tucatnyian megírták már az igazságot a CPg betűszó igazi feloldásáról, de azt könnyen beláthatjuk, hogy egyrészt egyáltalán nem mindegy, hogy ez milyen fórumon történik – jelen esetben ez optimális módon egy kötet keretében zajlik –, másrészt az sem közömbös, hogy ezt ki teszi meg – ilyen szempontból is nagyon előnyös az igazság védelmezőinek helyzete, mivel egy szakavatott történész teszi meg mindezt. S ha már itt tartunk, meg kell jegyeznünk, hogy milyen – szó szerint – pokolian, vagy még inkább démonian „ügyes” volt ez az agyafúrt (gaz)fickó, akit Erdős Péternek hívtak, hogy még negyven év távlatából is tartja magát a rosszhiszemű, bemocskoló híresztelés. Persze nem lehet egyedül Erdős nyakába varrni mindezt, kellett ehhez a korabeli kiszolgáló személyzet a média minden egyes ága-bogával, amelyre ezek szerint igencsak hatékony ráhatása volt a botfülű popcézárnak, és kellettek a nemtörődöm és tájékozatlan könnyűzenei hivatalnokok, akik mindezt fenntartások nélkül elhitték, ráadásul úgy, hogy nem győződtek meg az igazságtartalmáról, s így viszont óhatatlanul ennek a rágalomnak a terjesztőivé váltak. Ráadásul mindez állambiztonsági segédlettel történt, ami nem mellékes körülmény.