– Lélektől ihletett, hitben fogant munkáim láthatók, mintegy csokorba szedve – árulta el M. Kiss Katalin. Nem véletlen hát, hogy Spányi Antal megyéspüspök köszöntőjében úgy fogalmazott:
Itt látjuk a teremtő Istent az alkotásain keresztül, amely ott van az ő keze által, amelyre rácsodálkozhatunk, amely ott van mindenben, és látjuk az isteni igét, a mondatokat, amelyek sokszor ott vannak ezeken az alkotásokon, amelyek ezzel hordozni kezdik Isten szavát és üzenetét.– Szász Zoltán református lelkész a megnyitón szolgatársának nevezett, ami igen megtisztelő volt számomra – idézte fel a művész, aki nagy ajándéknak tartja, hogy a galériában egyben láthatja három évtized alkotásait.
Fontos kiemelni: az életmű legújabb darabja szintén helyet kapott a tárlaton. – Kifejezetten erre az alkalomra készítettem, Ne féljetek! címmel – mondta M. Kiss Katalin, majd kifejtette: munkája a jelenre reagál, megidézve az Evangéliumot, amely szerint:
amikor háborúk zaját és lázadások hírét halljátok, ne rettenjetek meg, mert ezeknek előbb meg kell történniük, de nem jön mindjárt a vég… Nemzet nemzet ellen és ország ország ellen támad… nagy földrengések, járványok… lesznek(Lk 21,9-11).
Egyértelmű mindannyiunk számára, hogy a szomszédban dúló háború borzalmát és a pandémia jelenvalóságát állítja Krisztus szavainak fókuszába. Az alkotó művével hitet tett amellett, hogy Krisztus velünk van minden napon, a világ végezetéig, ahogy megígérte, s ha hiszünk benne, nem fogunk csalódni. Miként a Szentírásban áll:
Bízzatok, én vagyok, ne féljetek!
(Máté 14,27 vagy Mk 6, 50).
– A világ elmúlik, de Jézus Krisztus tegnap, ma és mindörökké ugyanaz marad – mutatott rá M. Kiss Katalin, akinek kiállításán megcsodálhatjuk az egyik fő művének tartott Húsvéti triptichont, amely Jézus Getsemáne-kertbeli gyötrődését, továbbá a Golgotán kimondott hét utolsó szavát jeleníti meg. Ez utóbbit a szivárvány hét színével festette meg, amellyel azt szeretné elérni, hogy a szivárvány szimbóluma visszakapja eredeti jelentését, miszerint az Úr örök szövetséget kötött hívő népével, és velünk van (1 Móz 9, 12-17). A triptichon harmadik része a feltámadást ábrázolja, amit megfoghatatlan csoda volta miatt, hogy Jézus legyőzte a halált, csak jelzésszerűen mutat be.