Bő évtizede foglalkoztatják az idő és a létezés alapkérdései Fürjesi Csaba festő- és grafikusművészt, aki a szubjektív idő és a lineáris idő tartamérzetének újra megélésével, a mostani világ éppen történő eseményeinek időbeli áthelyezésével dolgozik. A felejtés határai című időszaki kiállítása a szubjektív idő és felejtés kapcsolatát vizsgálja képi elemekkel, egy-egy epizód vagy élethelyzet, stációszerű felidézésével. Véleménye szerint nem a felejtés élettani hatásvizsgálata a lényeges, sokkal inkább egy tudatalatti személyes referencia, kvázi egy emlékdoboz pillanatnyi felnyitásának élménye.

Fürjesi Csaba alkotásai a fikció és valóság közötti atmoszférát teremtik meg
Fürjesi Csaba kísérletező alkat, aki bátran és tudatosan emeli ki motívumait (legyen az egy szokatlan tárgy, anyag, felület vagy téma) eredeti kontextusukból, amellyel azok elvesztik stabilnak vélt ismérveiket és támpontjaikat, s így egy relatív, többértelmű, paradoxon helyzet áll elő. Az alkotások szinte mindegyike mélyebb, szélesebb kontextusban értelmezhető, újabb és újabb gondolatokat, benyomásokat, érzéseket és kérdéseket idéznek elő. Az egyidejű jelenlétükkel ugyanakkor a fikció és valóság közötti atmoszférát teremtik meg, miközben reflektálnak a múltra, a világ, a társadalom és az egyén változásaira, de a jelenre is.
Fürjesi Csaba különös módon kapcsolja össze munkáiban a tér és az idő dimenzióit, közben folyamatosan elemez, kitágítja a tudatalatti és az emlékezés határait.
A tárlat az utóbbi két-három évben készült munkákat mutatja be. A művész elmondása szerint azokat az alkotásokat válogatta ki, amelyek egy térben együtt tudnak működni, így párbeszédbe is kerülnek egymással, bennünk pedig egyfajta asszociációs láncot indítanak el. Néha a konceptualitás területére mennek, illetve bizonyos esetekben installációkban jelennek meg. Talán a Nobless oblige című installáción a legszembetűnőbb a művész által kifejlesztett Multitypie (többször ismételt nyomtatási mechanizmus, ami a sablonok bevonásával háromdimenziós hatást eredményez) grafikai eljárás.
A régi liszteszsákokra nyomtatott, cserkészeket ábrázoló kép jobb széle olyan, mintha fényt kapott volna vagy nem lenne befejezve, ami azt szemlélteti, hogy nincs vége ennek a történetnek
– avatott be.