Kiugró mértékben nőtt a tavalyi évben a Netflix előfizetőinek száma, mivel a karanténba kényszerült fogyasztók filmek és sorozatok nézésével ütötték el az időt. Az 1997-ben alapított streamingszolgáltató már mintegy százkilencven országban érhető el, ám a pandémia olyan, későn rajthoz álló vetélytársaknak is kedvezett, mint a Disney+ vagy az HBO Max. Utóbbi tavaly májusi indulása óta közel negyvenmillió felhasználóval büszkélkedhet, míg a Disney 2019 novemberétől elérhető alternatívája minden várakozást felülmúlva százmillió fogyasztót győzött meg. Ma már az okostévék távirányítóin szinte kivétel nélkül van dedikált Netflix-gomb, saját gyártású sikersorozataik és filmjeik, mint például A vezércsel, A korona vagy éppen a Mank és A chicagói 7-ek tárgyalása tarolnak a díjátadókon.
A legpocsékabb gála
A szolgáltatás legnagyobb előnye a fogyasztókra hetente rázúduló új tartalom mellett a hosszú évek alatt tökéletesített, a fogyasztást előre megjósló algoritmusokban rejlik. Ezek nemcsak azt képesek előre jelezni, melyik jelenleg elérhető tartalom tetszene az előfizetőnek, hanem döntéssegítő szerepük van az újabbak megrendelésében is. Utóbbira a Netflix idén megközelítőleg 19 milliárd dollárt költ – a legutóbbi nagy felvásárlása például a Tőrbe ejtve sikerkrimi két folytatása, amiért nem kevesebb, mint 469 millió dollárt fizetett.
A szórakoztatóipari szakemberek évek óta várták a szakma válaszát a Netflix térnyerésére.
A legjelentősebb stúdiók közül három szereplő (a Walt Disney Picturest és a 20th Century Studiost tömörítő Walt Disney Studios, a Warner Bros.-t és a New Line Cinemát átfogó Warnermedia, valamint az NBC Universal) piacra lépése határozottan egy irányba mutat: a klasszikus óriások is szeretnének egy szeletet az egyre gigantikusabbra duzzadó streamingtortából. A Disney ráadásul olyan népszerű franchise-okat tudhat magáénak, mint a Csillagok háborúja, a Marvel vagy saját animációs klasszikusai, míg az HBO Max bejelentette: idén a Warner stúdió minden mozifilmje, köztük olyan sikervárományosok, mint A Dűne és a Mátrix negyedik része a mozis debütálásukkal egy időben, extra költség nélkül lesznek elérhetőek az összes előfizető számára.