Marina Abramović 763 órát ült mozdulatlanul a New York-i Museum of Modern Art (MoMA) kiállításán 2010-ben, és összesen hétszázötvenezer ember állt sorba azért, hogy találkozzon vele. Az emberek többségének az az ekkor készült videó ugrik be az Abramović névről, amelyben a piros ruhás művész a MoMA aulájában váratlanul szembekerül egykori partnerével és szerelmével a performansz során; mind a ketten könnyeznek, majd rövid, drámai pillanatra megfogják egymás kezét. Maga a performansz – The Artist is Present, azaz A művész jelen van – három hónapig tartott, és Abramović életmű-kiállításához kapcsolódott: a művész nyitástól zárásig az aulában ült, és bárki leülhetett vele szemben, hogy a szemébe nézhessen.
Beszédes életrajzi töredék
Pósa történetei nem öncélúak, hanem közösségi okulásra készültek, mindezt hitelesen, remek stílusban közli velünk, az olvasókkal.