A korona soha nem volt egy szimpla drámasorozat. Központi figurájához, II. Erzsébethez hasonlóan a Netflix 2016 óta futó zászlóshajója is két szereppel bűvészkedik egyszerre, ám míg a néhai királynő a kötelesség és magánéletének érzelmei között őrlődött, a show nehezen tud dűlőre jutni abban a kérdésben, hogy akkor most az Egyesült Királyság múltjának kulcsfontosságú pillanatait bemutató, pompásan megrendezett történelemlecke legyen, vagy inkább a kulisszák mögött boncolgassa a királyi család tagjainak viszonyrendszerét. Peter Morgan alkotó négy évadon keresztül ügyesen keverte a tényeket a fikcióval, vagyis az igazságot a színtiszta pletykával, azzal érvelve, hogy a brit uralkodói család magánélete elválaszthatatlanul összefügg a szigetország nemzeti identitásával.
Beszámolók szerint a továbbra is hihetetlen figyelemnek örvendő (?) brit királyi család tagjai és a hozzájuk közel állók nem meglepő módon soha nem voltak lelkes rajongói A koronának, és mivel a sorozat csak hónapokkal a királynő halála után mutatta be legújabb, szám szerint ötödik évadát, jobban aggódtak, mint valaha.
A kilencvenes éveket tapossuk. A szereplőgárdát újfent lecserélték az alkotók, tehát a negyvenes évektől haladva immáron harmadszorra kell a nézőnek hozzászoknia az új arcokhoz – ami kivételesen hamar megy, mivel a szereposztás kitűnő. A korszak bulvárturbulenciája magasabb fokozatra kapcsol: Károly és Diána házassága végképp darabjaira hullik, a folyamatot pedig olyan botrányok tarkítják, mint például Károly és Kamilla véletlenül kiszivárgott, fülledt telefonbeszélgetése, vagy Diána kitárulkozó BBC-interjúja a mára megszégyenült újságíróval, Martin Bashirral. Az évad megjelenése előtti hetekben állítólag maga Vilmos herceg panaszkodott a sorozat miatt, de John Major volt miniszterelnök is bírálta a műsor pontatlanságát, és még Judi Dench veterán színésznő is felszólította a sorozatot gyártó Netflixet, hogy adjon ki hozzá egy nyilatkozatot, hiszen szerinte a széria kegyetlenül igazságtalan az általa ábrázolt személyekkel, valamint káros az általuk képviselt intézmény számára is. Mint kiderült, nem kellett volna annyira aggódni, az egyensúly ugyanis, amelyet a műsor oly sokáig fenntartott, határozottan átbillent a családi melodráma langymeleg ábrázolásának javára. Morgan olyannyira rokonszenvez a királyi családdal, hogy még álmában sem vetemedne arra, hogy elítélje:
A korona nem veszélyezteti senki hírnevét, csupán a sajátját kockáztatja.
A labda pedig magas volt, hiszen a közelmúlt királyi történelmének legszaftosabb korszakáról beszélünk, amely a mai napig muníciót ad különféle összeesküvés-elméletek hívőinek. Ennek ellenére A korona letompítja a gyomrosokat. Amikor Diána (a hercegnéhez megszólalásig hasonlító Elizabeth Debicki) titokban részt vesz Andrew Morton róla szóló életrajzának megírásában, ahelyett, hogy a királyi család reakciói kirobbanhatnának, az epizód a könyv megjelenésével ér véget. Károly (Dominic West) és Kamilla (Olivia Williams) kínos telefonhívása után a cselekmény pedig ahelyett, hogy a hatalmat vágyó leendő király nemtörődömségének következményeit vizsgálgatná, máris áttér egy jótékonysági szervezet nevében mondott beszédre. Ezek az indokolatlan lépések tompítják a feszültséget, és megakadályozzák, hogy a dráma provokatívabb szálakat pendítsen meg. Hogyan szigetelte el magát a királyi család a nyilvános megaláztatástól? Hogyan sérült Kamilla és Diána hírneve Károlyéhoz képest, és hogyan kezelte másként a család a szex fogalmát, mint a nyilvánosság?