A labda és a szelep

2000. 07. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A televíziós közvetítések ügyében minden per megszűnt, ezen tehát már nem múlhat az első osztályú bajnokság nyugalma, a megállapodások pedig a futball érdekeit szolgálják” – jelentette be tegnap Bozóky Imre, a Magyar Labdarúgó-szövetség elnöke az MLSZ, a hivatásos alszövetség és a Football Duo Kft. (FD) tegnapi tájékoztatóján. A nyugalomból persze nem lehet megélni, éppen ezért sokkal fontosabb, hogyan is „néz ki” az új konstrukció, és mekkora bevételhez juthatnak a nem ritkán napi anyagi problémákkal küzdő csapatok a következő év(ek)ben.A megállapodás szerint a közvetítési jogokat birtokló Football Duo tulajdonosi szerkezete a következőképpen alakult át: az MLSZ-nek 46, a Magyar Hivatásos Labdrúgó Ligának (MHLL) 50, míg a hosszú ideig többségi tulajdonos HTD Kft.-nek négy százalékosrészesedése van a cégben.A szerződéskötéshez teljes egyetértés szükséges, vagyis a HTD-t, az újra megválasztott ügyvezető, Bodnár György cégét továbbra sem lehet megkerülni a fontos döntések meghozatalakor. Bodnár az új szituációt egy olyan futball-labdához hasonlította, amelynek csak négy százalékát jelenti a HTD, de éppen azon a négy százaléknyi területen található a labda szelepe... Demján Sándor gesztusnak értékeli Bodnár lépését, már csak azért is, mert a Football Duo az alszövetséget – ezen keresztül az MHLL 100 százalékos tulajdonában lévő Profi Liga Kft.-t – bízta meg a kereskedelmi jogokkal történő üzleteléssel. Tehát gyakorlatilag a profi bajnokság szereplői saját maguk dönthetnek a lényegi kérdésekben. Az alszövetség elnöke biztos abban, ha minden a tervek szerint alakul, a tavalyi 84 millió forint után a 2000/2001-es bajnokság során ennek az összegnek a többszörösét könyvelhetik el a klubok a közvetítési jogok értékesítéséből. „A megállapodások lehetővé tették, hogy meghirdessük a tendert, amelyre öt ajánlat érkezett. Ahhoz, hogy a klubok gazdasági helyzete stabilizálódjon, a szerződéskötés nagyon fontos lépés lesz” – tette hozzá Demján Sándor.Arról, hogy mely társaságok jelentkeztek a közvetítési jogokért, az alszövetség vezetői nem nyilatkoztak. Muszbek Mihály gazdasági igazgató azért azt sejtette, külföldről is tapasztalható érdeklődés, továbbá, hogy új szereplői is lesznek a magyar médiapiacnak: „Ha a repülőtéren öltönyös úriembereket látnak vastag aktákkal és videokazettákkal, akkor ők hozzánk jönnek tárgyalni...” Szintén nem ismert hivatalosan a jogok „kikiáltási” ára. Sajtóértesülések szerint a HLASZ öt évre 75 millió márkát – évente 15 milliót, azaz körülbelül kétmilliárd forintot – szeretne kapni, amit a gazdasági igazgató nem erősített meg. Mint mondta, minden alku kérdése, sőt, szerinte az első esztendőben egy nagyságrenddel kevesebbet oszthatnak szét a klubok között, de a költségvetésük10-15 százalékát így is előteremthetik a közvetítésekből. Az már biztos, hogy az eredményhirdetés két héttel a július 22-i bajnoki rajt előtt lesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.