Az Auto Bild német szaklap – talán félreértve a dolgot, talán nem – a napokban leírta: a Ferrari a kulisszák mögött kísérletet tett arra, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) betiltsa a McLaren- Mercedes autóiban használt differenciálmű használatát. Az írásos megkeresés tényét egy harmadik csapat hozta nyilvánosságra. Az olaszok már a Belga Nagydíj előtt elküldték levelüket, amelyről minden istálló kapott egy-egy másolatot.A Ferrari tagadja, hogy az alkatrész betiltását követelte volna. Claudio Berro, a „tűzpirosak” sajtófőnöke így fogalmazott: „Egy egyszerű kérdést tettünk fel, amely a műszaki szabályzat 9.7-es cikkelyére vonatkozik. Egyesek állítják, hogy a Ferrari véleménye szerint a McLarenek fölényének oka az ”Ezüstnyilak„ állítólagos aktív differenciálműve, amely a hajtott tengelyek között az erőelosztást az aktuális útviszonyokhoz igazítja. Ez a szabályzat 9.7 cikkelye értelmében tilos.”A Ferrari kérdése nincs összefüggésben az általunk alkalmazott műszaki megoldásokkal„ – mondta csütörtökön Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója.Az olaszok által kiadott hivatalos állásfoglalásban ez olvasható: ”Műszaki kutatásaink során kétségeink merültek fel a szabályok értelmezésével kapcsolatban a differenciálműről (Formula-1 műszaki szabályzata, 9.7-es cikkely). A 2.4-es cikkely értelmében tisztázó jellegű állásfoglalást kértünk az FIA-tól, hogy helyesen értelmeztük-e a leírtakat. Az FIA azt válaszolta nekünk és a többi csapatnak, hogy az értelmezésünk helyes, a nyomaték szabályozása nem engedélyezett.„Nagy kérdés: a Ferrari nyilatkozata ködösítés, vagy valóban támadás készül a McLaren ellen?
Előre látták Trump 2024-es győzelmét egy egyetem pszichológusai
