Talmácsi merész terve

A tanulóéve után, 2002-ben már a világbajnoki címért szeretne harcba szállni Talmácsi Gábor, a gyorsasági motorkerékpáros- világbajnokság 125 köbcentiméteres géposztályában versenyző magyar pilóta. Az összetett pontversenyben az idén a 18. helyen végzett húszéves fiatalember szerint, ha új csapata, az Italjet ütőképes motort ad alá jövőre, minden esélye megvan arra, hogy csatlakozzon az elithez. Talmácsit a 2001-es, elismerést kiváltó teljesítménye alapján szerződtette az olasz gyári istálló, ráadásul egy hazai versenyző, Gianluigi Scalvini helyére.

Kemenczky Zoltán
2001. 12. 08. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

- Motorsport -

November végén az év versenyzőjének választotta Talmácsi Gábort a Magyar Motorsport Szövetség elnöksége. Nem csoda, hiszen a gyorsasági motorkerékpározás csúcsát jelentő vb-sorozatban folyamatos fejlődést mutatott, olyannyira, hogy a Csendes-óceáni Nagydíjon, a japán Motegiben a hatodik helyen ért célba.
– Élőben néztem azt a futamot, mondhatom, fantasztikusan csinálta. Utána az is megfordult a fejemben, hogy a hátralévő három versenyen a határ már a csillagos ég lesz. Aztán szerződtette az Italjet csapata, s ezzel mintha véget ért volna a szezonja. Több pontot már nem szerzett.
– Az idei Hondám a teljesítménye alapján körülbelül a huszadik a mezőnyben, az ennél jobb, előkelőbb helyezéseket a saját képességeimnek köszönhettem. A technikásabb pályákon megnőttek az esélyeim, különösen akkor, amikor eltaláltuk a megfelelő beállításokat. Az utolsó három futamon balszerencsés voltam. Phillip Islanden, az Ausztrál Nagydíjon az edzéseken két óriási bukásom volt, majd a malajziai Sepangban a két hosszú egyenes miatt csakis a gyors motorok lehettek előtérben. Rióban a tizenkilencedik helyről rajtoltam nagyon jól, az első időmérő helynél már tizenharmadik voltam. Ez már pontszerző pozíció, sajnos azonban a kör végén fel kellett adnom a küzdelmet, mert beállt a motorom.
– Azért vannak ennél szebb emlékei is. Brnóban, amikor ötödik lett az első időmérő edzésen, mindenki Talmácsi Gáborról beszélt. Motegiben Giansanti a gyári Hondával utolérte, megelőzte, végül mégis vissza tudta szerezni tőle a hatodik helyet.
– Az tényleg fantasztikus csata volt. Talán azért nyertem meg a párharcot, mert képes vagyok az utolsó pillanatig koncentrálni, és jó erőnlétemnek köszönhetően a verseny végén is rá tudok erősíteni, ha kell. Ez a jövőben is előnyt jelenthet, hiszen a sok egyformán gyors pilóta közül általában az szokott győzni, akiben marad tartalék az utolsó méterekre.
– Már többször említette, hogy a félliteresek között induló világsztárral, Loris Capirossival baráti a kapcsolata. Volt némi szerepe a háromszoros világbajnoknak abban, hogy az Italjetet választotta új csapatául?
– Igen. Több ajánlatom volt, és megkérdeztem Capirossit, ő a helyemben mit tenne. Azt mondta, az Apriliát nem ajánlaná, mert bár nagyszerű csapat, magyarként nem lenne ott jó nekem. Meghallgattam a családomat és a menedzseremet is, de végül egyedül döntöttem.
– Az Italjetnél már fizetett pilóta lesz?
– Azt nem mondanám. A 2002-es évre is komoly összeget kell előteremtenem leendő szponzoraimtól, hogy bérelni tudjuk a két versenygépet. Az azonban nem kétséges, hogy jövőre is ott leszek a mezőnyben.
– Az elején vagy a közepén?
– Világbajnok akarok lenni, ez nem titok, mindent meg fogunk tenni a cél érdekében. Én mindenesetre fizikailag és lelkileg egyaránt úgy készülök, hogy akár már jövőre megszerezhetem a címet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.