A címvédő nem volt fitt, mégis nyert

Nem borult föl a papírforma a magyar bajnokság idénynyitó versenyén, az Esztergom-ralin, hiszen a címvédő, ötszörös bajnok ifj. Tóth János győzött. Az ifj. Tóth, Tóth Imre páros Peugeot 206 WRC típusú autójával 24 másodperc előnnyel ért célba a Benik, Somogyi duó (Ford Focus WRC) előtt, és több mint három perccel előzte meg a Tagai testvéreket (Subaru Impreza WRC). Még pénteken bukott és kiesett az esélyesek közé tartozó Érdi, Varga kettős (Subaru Impreza WRC).

Kemenczky Zoltán
2002. 04. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

- Autósport -

Fizikailag nem voltam tökéletes állapotban, ezért nem tudtam igazán egyenletes teljesítményt nyújtani a verseny két napja alatt – mondta a győztes ifj. Tóth János, aki kilenc gyorsasági szakaszból négyet nyert meg. Szintén négyszer volt a leggyorsabb Benik Balázs, egy alkalommal pedig Turi Tamás (Toyota Corolla WRC) autózta az abszolút időt.
– A verseny előtt egy héttel vírusos gyomorfertőzést kaptam, s jóllehet, látszólag teljesen rendbe jöttem, a verseny közben éreztem a betegség utóhatását – adott magyarázatot ifj. Tóth János arra, miért nem érezte magát tökéletesen fittnek a verseny alatt.
A tények ugyanakkor azt mutatják, hogy mégis a címvédő nyújtotta a leginkább egyenletes teljesítményt, hiszen amikor nem nyerte meg a szakaszt, a hátránya akkor is csupán egy, két, de legfeljebb 4,5 másodperc volt. Ifj. Tóth fölénye pénteken, az első 17 kilométeres Lábatlan–Bajna szakaszon volt a legnagyobb, akkor Turit 16, Beniket majd’ 20 másodperccel verte.
– Igaz, hogy számomra a murvás talaj jobban kedvez, mint az aszfalt, mert többet ki tudok hozni a kocsiból, a nem egészen hét kilométeres esztergom–strázsahegyi gyorsasági szakaszokon nem akartam a határon autózni, úgy éreztem, nem lesz jó vége, ha erőltetem – emlékezett vissza. – Borzalmasan keskeny ott a pálya, a szélére jókora földkupacokat hordanak fel az autók, a helyzet körről körre rosszabb, úgyhogy nem nehéz felborulni. A hosszabb pályákat – ilyen volt a tizenhét kilométeres Lábatlan–Bajna, vagy a harminc kilométeres Lábatlan–Héreg szakasz – senki sem ismerte igazán, itt talán nekem kedvezett az, hogy hosszabb ideje versenyzek WRC-autóval. Főként a harminc kilométeres szakasz jelentett újat számomra is, hiszen ilyen hosszú pályát Magyarországon még nem jelöltek ki raliversenyen.
A 33 éves pilóta pályafutása során hetedszer nyert Esztergomban. Úgy látja, az idény további versenyein kiélezett küzdelem várható.
– Az abszolút verseny élmezőnyéhez tartozó pilóták közül mindenki jól teljesített, az idénynyitón látottak alapján Benik Balázs és Turi Tamás lehetnek a fő ellenfeleim, de nem szabad elfeledkezni Érdi Tiborról és Tagai Tamásról sem.
*
Esztergom-rali, az OB első futama. Abszolút sorrend: 1. ifj. Tóth, Tóth (Peugeot 206 WRC) 1:25:27,2 óra, 2. Benik, Somogyi (Ford Focus WRC) + 24 mp; 3. Tagai T., Tagai R. (Subaru Impreza WRC) + 3:18,5 p; 4. Turi, Papp (Toyota Corolla WRC) + 4:48,8; 5. Szajky, Horváth L. (Mitsubishi Lancer Evo5) + 6:38,4;
6. Bútor, Tóth V. (Citroën Saxo Kit-car) + 7:10,1.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.