Abroncsok versenye

Másodszor randevúznak egymással ebben a szezonban a ralibajnokság első osztályának résztvevői – ezúttal Miskolcon és környékén. A 9. Nemzetközi Vredestein-ralin tegnap a prológot rendezték meg, a mezőnynek ma hat, holnap további hét gyorsasági szakaszt kell teljesítenie.

Kemenczky Zoltán
2002. 04. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

- Autósport -

Csupán szerda este szállították Miskolcra a címvédő és az idénynyitó esztergomi versenyen győztes ifj. Tóth János Peugeot 206-osát, s jóllehet ez nem tette lehetővé, hogy a viadal előtt elegendő ideig tesztelje a járművet, az ötszörös bajnok úgy véli, ez nem jelent majd hátrányt számára.
„Az első három hely bármelyikével kiegyeznék, mert nagyon nehéz futam elé nézünk. Vannak pályák, amelyeken a rajtnál süt a nap, a közepén pedig már szakad az eső, de tudok további kettőt, amelyeken ettől függetlenül is elég könnyű defektet kapni” – mondja ifj. Tóth, akit a 2000-es Budapest-rali óta nem győztek le hazai versenyen, ha ő is célba ért.
Benik Balázs az Esztergom-ralin először vezette Ford Focus WRC-jét, és csak 24 másodperccel kapott ki ifj. Tóth Jánostól.
„Úgy érzem, jó és egyenletesen javuló teljesítményt nyújtottam az idénynyitón, de például az első nap második – Bajna és Lábatlan közötti – szakaszán ifj. Tóth János annyira gyors volt, hogy hiába javítottam én is több mint tíz másodpercet az ugyanott korábban elért időmön, ő huszonhárommal ment jobbat az előző abszolút idejénél” – magyarázta Benik, aki reméli, hogy ezúttal még közelebb kerülhet vetélytársához.
Miskolcon hazai pályán versenyez a rendkívül gyors Turi Tamás (Toyota Corolla WRC), aki Esztergomban csak balszerencsével veszítette el a harmadik helyet: „Ezúttal szeretnék felállni a dobogóra” – mondta Turi.
Érdi Tibor tetőre „állította” ugyan Subaru Impreza WRC-jét az első futamon, de mostanra rendbe hozták a versenygépet, így nem vitás, hogy Érdivel nagyon komolyan számolni kell. Ahogyan Tagai Tamással, az Esztergom-rali harmadik helyezettjével is, aki nyilvánvalóan gyorsulni fog, ahogyan egyre inkább kiismeri a Subaru Impreza WRC-t.
Esztergomban még nem indult, ezúttal a szurkolók nagy örömére 9-es rajtszámmal ott lesz a mezőnyben Kiss Ferenc, 1998 és 1999 abszolút bajnoka. A pécsi versenyző Mitsubishi Lancerjével dobogós szeretne lenni az N csoportban.

A MAGYAR NEMZET SZAKÉRTŐI MONDTÁK. Dornai Tibor és Bunkoczi László – akik a 31-es rajtszámú Mitsubishi Lancer Evo4-essel indulnak a viadalon – úgy véli, a megfelelő gumiválasztás a jó eredmény egyik záloga Miskolcon. „A Bükkben gyakran előfordul, hogy a szakasz elején süt a nap, míg a másik oldalán esik az eső. Az új szabályok lehetőséget adnak arra, hogy ne csak a kijelölt szervizparkokban, hanem a tankolózónákban is lehessen kereket cserélni – mondta Bunkoczi László navigátor. – Az esztergomi futamhoz képest a mi kategóriánk, az A/8 jelentősen megerősödött. A nevezési lista szerint tizenhárom autó indul a géposztályban, az előző alkalommal még N csoportos Vizinék és Borsiék is itt versenyeznek. A kétkerék-hajtásúak közül meglepetést okozhat a citroënes Bútor, a fordos Markovics vagy Ábrahám a hétsebességes Renault Mégane-nal.” Dornai Tibor hozzáfűzte: „A jelentősen megerősödött mezőnyben sem lehet más a célunk, mint az Esztergomban szerzett kategória harmadik hely megőrzése. Nem lesz könnyű, különösen azért, mert ez lesz az első aszfaltos versenyünk ezzel a kocsival.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.