- Autósport -
Csupán szerda este szállították Miskolcra a címvédő és az idénynyitó esztergomi versenyen győztes ifj. Tóth János Peugeot 206-osát, s jóllehet ez nem tette lehetővé, hogy a viadal előtt elegendő ideig tesztelje a járművet, az ötszörös bajnok úgy véli, ez nem jelent majd hátrányt számára.
„Az első három hely bármelyikével kiegyeznék, mert nagyon nehéz futam elé nézünk. Vannak pályák, amelyeken a rajtnál süt a nap, a közepén pedig már szakad az eső, de tudok további kettőt, amelyeken ettől függetlenül is elég könnyű defektet kapni” – mondja ifj. Tóth, akit a 2000-es Budapest-rali óta nem győztek le hazai versenyen, ha ő is célba ért.
Benik Balázs az Esztergom-ralin először vezette Ford Focus WRC-jét, és csak 24 másodperccel kapott ki ifj. Tóth Jánostól.
„Úgy érzem, jó és egyenletesen javuló teljesítményt nyújtottam az idénynyitón, de például az első nap második – Bajna és Lábatlan közötti – szakaszán ifj. Tóth János annyira gyors volt, hogy hiába javítottam én is több mint tíz másodpercet az ugyanott korábban elért időmön, ő huszonhárommal ment jobbat az előző abszolút idejénél” – magyarázta Benik, aki reméli, hogy ezúttal még közelebb kerülhet vetélytársához.
Miskolcon hazai pályán versenyez a rendkívül gyors Turi Tamás (Toyota Corolla WRC), aki Esztergomban csak balszerencsével veszítette el a harmadik helyet: „Ezúttal szeretnék felállni a dobogóra” – mondta Turi.
Érdi Tibor tetőre „állította” ugyan Subaru Impreza WRC-jét az első futamon, de mostanra rendbe hozták a versenygépet, így nem vitás, hogy Érdivel nagyon komolyan számolni kell. Ahogyan Tagai Tamással, az Esztergom-rali harmadik helyezettjével is, aki nyilvánvalóan gyorsulni fog, ahogyan egyre inkább kiismeri a Subaru Impreza WRC-t.
Esztergomban még nem indult, ezúttal a szurkolók nagy örömére 9-es rajtszámmal ott lesz a mezőnyben Kiss Ferenc, 1998 és 1999 abszolút bajnoka. A pécsi versenyző Mitsubishi Lancerjével dobogós szeretne lenni az N csoportban.
A MAGYAR NEMZET SZAKÉRTŐI MONDTÁK. Dornai Tibor és Bunkoczi László – akik a 31-es rajtszámú Mitsubishi Lancer Evo4-essel indulnak a viadalon – úgy véli, a megfelelő gumiválasztás a jó eredmény egyik záloga Miskolcon. „A Bükkben gyakran előfordul, hogy a szakasz elején süt a nap, míg a másik oldalán esik az eső. Az új szabályok lehetőséget adnak arra, hogy ne csak a kijelölt szervizparkokban, hanem a tankolózónákban is lehessen kereket cserélni – mondta Bunkoczi László navigátor. – Az esztergomi futamhoz képest a mi kategóriánk, az A/8 jelentősen megerősödött. A nevezési lista szerint tizenhárom autó indul a géposztályban, az előző alkalommal még N csoportos Vizinék és Borsiék is itt versenyeznek. A kétkerék-hajtásúak közül meglepetést okozhat a citroënes Bútor, a fordos Markovics vagy Ábrahám a hétsebességes Renault Mégane-nal.” Dornai Tibor hozzáfűzte: „A jelentősen megerősödött mezőnyben sem lehet más a célunk, mint az Esztergomban szerzett kategória harmadik hely megőrzése. Nem lesz könnyű, különösen azért, mert ez lesz az első aszfaltos versenyünk ezzel a kocsival.”
Antiszemita tartalmak miatt törölt bejegyzéseket a Grok, Elon Musk chatbotja
