Az idén minden futam számít

- Autósport -

2002. 04. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már ma reggel 9 órakor turbófeltöltők csattogásától lesz hangos Esztergom-Kertváros, mivel a strázsahegyi szakaszból „kihasított” két kilométeres pályán a magyar ralibajnokság indulóinak lehetősége nyílik arra, hogy a vb-futamok mintájára élesben próbálgathassák járműveiket a verseny előtt.
A ralibajnokság első osztályában nyolc versenyt rendeznek 2002-ben, amíg azonban az utóbbi években a két legrosszabb eredményt nem számították bele az összpontszámba, mostantól az úgynevezett mínuszolásra nincs mód. Először írták ki a márkák bajnokságát, amelybe információink szerint a Citroën, a Mitsubishi, a Subaru és a Peugeot nevez be. A WRC-szabályok szerint épített versenyautók ezentúl csak az abszolút értékelésben kapnak pontot, az A csoport és az A–8-as kategória értékelése nélkülük történik.
Ettől az évtől a versenyautókat csak a kijelölt szervizparkokban lehet javítani, bent a gyorsasági szakaszon és az etapokon csak az autóban magukkal vitt pótalkatrészekkel és szerszámokkal, a maguk erejéből háríthatják el a hibát a versenyzők. Szintén újdonság, hogy az időket mostantól mindenhol tizedmásodperces pontossággal mérik.
A mai prológgal kezdődő, pénteken és szombaton zajló Esztergom-rali idénynyitó jellege miatt mindig az év talán leglátogatottabb versenye. A rendezők ezúttal kizárólag murvás-földes gyorsasági szakaszokat jelöltek ki, amely szintén egybevág a vb-futamok rendezési elveivel.
„Az, hogy csak tisztán aszfaltos vagy tisztán murvás versenyeket rendeznek, teljesen összhangban van a nemzetközi gyakorlattal” – mondta lapunknak Bunkóczy László, aki Dornai Tibor navigátora egy A–8-as Mitsubishi Lancerben. – A verseny a második napon dőlhet el, ekkor ugyanis kétszer kell teljesítenünk a Lábatlan és Héreg közötti 31 kilométeres, kulcsfontosságú gyorsasági szakaszt. Összességében a pályák egyszerre gyorsak, illetve technikásak és nehezek, aminek szintén csak örülni tudunk. Jó döntés volt kivenni a WRC-ket az A–8-as kategória értékeléséből, mert a többi autónak nincs esélye ellenük. Így mi is reménykedhetünk abban, hogy az első három között végzünk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.