Örvendetes, hogy ennyi versenyképes autó van a mezőnyben, azt hiszem, ennek kizárólag pozitív hatásai lesznek – mondja a címvédő ifj. Tóth János, aki tavaly itthon minden versenyt megnyert, amelyen elindult, 2000-ben is csak egyszer győzték le magyar pályán. Ifj. Tóth János és navigátora, Tóth Imre 2002-ben is a Peugeot 206-os WRC modelljével áll rajthoz.
„Néhány napja még izgultunk, ugyanis az osztrák Sperrer ugyanazt az autót bérli, amelyikkel mi versenyzünk, és az osztrák bajnokságban is futamot rendeznek a hét végén. Egy autó pedig nem lehet egyszerre két helyen. A gond úgy oldódott meg, hogy kaptunk kölcsönbe egy karosszériát, amelybe beépítik a tartalék alkatrészeket. Ausztriában most is dolgoznak rajta. Nem tudom, mikor lesznek készen, mikor szállítják Magyarországra a kocsit, egyelőre abból indulok ki, hogy nem lesz időm tesztelni az Esztergom-rali előtt” – folytatja ifj. Tóth, aki murvás-földes úton (az idénynyitó futamon végig ilyen utakon versenyeznek a pilóták) tavaly júniusban vezette utoljára a Peugeot 206-ost.
„A WRC versenygépekkel legkevesebb egy évet kell versenyezni, hogy az ember megismerje őket, majd hosszabb távon is jó időket autózhasson velük” – teszi hozzá a 33 éves pilóta.
Az ötszörös bajnok úgy véli, két, de legfeljebb három egység lesz képes arra, hogy az idény egészében helytálljon az abszolút első helyért zajló küzdelemben.
Ifj. Tóth János legnagyobb ellenfelei közé tartozhat Érdi Tibor, aki egy 2000-es fejlesztésű Subaru Impreza WRC-vel versenyzik, ezzel a járművel talán végre megvalósíthatja bajnoki álmait.
„Az autó elvileg valóban megfelel a célnak, más kérdés, hogy a fenntartása és a szükséges műszaki feltételek megteremtése rendkívül nehéz feladat – magyarázza a tavalyi idénynyitó második helyezettje. – Az biztos, hogy nagyon kell vigyáznunk, nem törhetjük össze, mert annak súlyos következményei lennének az idény második felére nézve.”
Érdi Tibor és másodpilótája, Varga István annyiban kedvezőbb helyzetben van, mint a riválisok, hogy míg a többiek csak közvetlenül a versenyek előtt ülhetnek be a versenyautóba, ők az Esztergom-rali előtt nemcsak aszfalton, hanem murván is tesztelhetik a Subarut.
Nagy visszatérő Turi Tamás, az egyetlen magyar pilóta, aki az utóbbi két évben úgy győzte le ifj. Tóth Jánost, hogy mindketten végigmentek a versenyen (2000, Budapest-rali).
„Több mint másfél éve nem ültem raliautóban, s nem volt túl kellemes a hosszú kihagyás – vallja be Turi, aki egy Toyota Corolla WRC-t bérel Csehországból, majd hozzáteszi: – Azt hiszem, nagy túlélőverseny lesz az idénynyitó, már azzal nagyon elégedett lennék, ha beférnék az első háromba.”
Benik Balázs nagyon jó autóval, egy Ford Focus WRC-vel indul 2002-ben, és bár biztos abban, hogy gyorsabb lesz vele, mint tavaly, de a javulás szerinte nem megy majd egyetlen csapásra. „Az első két-három verseny még biztosan nem arról szól majd, hogyan győzhetjük le ifj. Tóth Jánost, inkább azzal leszünk elfoglalva, hogy megismerjük az autót. Amíg nincs a kisujjunkban minden, addig semmiféle fölösleges kockázatot nem vállalunk, ezért sem Esztergomban, sem később nem akarunk mindent egy lapra feltenni” – ígéri a 2001-es Zemplén-rali győztese.
Az említetteken kívül persze figyelni kell a szintén Subaru Impreza WRC-vel versenyző Tagai testvérekre és Angyalfi Károlyra, míg az N csoportban a kétszeres abszolút bajnok Kiss Ferencre – aki Esztergomban nem indul –, illetve a géposztály tavalyi bajnokára, Aschenbrenner Györgyre, valamint Vizin Lászlóra és az Oroszlán fivérekre is.
A VERSENYNAPTÁR
április 4–6.: X. Esztergom-rali
április 25–27.: 9. Vredestein-rali
május 24–26.: Fehérvár-rali
június 14–16.: II. Savaria-rali
július 12–14.: Veszprém-rali
augusztus 9–11.: 16. Budapest-rali
(Európa-bajnoki futam)
szeptember 20–22.: 35. Mecsek-rali
október 18–20.: 2. Zemplén-rali
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
