Folytatódó szárnypróbálgatások

Győzelemmel mutatkozott be a Ferrari új versenyautója, az F2002-es a vasárnapi 30. Brazil Nagydíjon, Interlagosban. A négyszeres világbajnok, címvédő Michael Schumacher pályafutása 55. győzelmét aratta, miután a verseny utolsó negyedében sikeresen tartotta maga mögött öccsét, Ralf Schumachert (Williams-BMW).

Kemenczky Zoltán
2002. 04. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

-FORMULA–1-
Juan Pablo Montoya megmondta: a Malajziai Nagydíjon rá kirótt büntetés után sem fog félreállni Michael Schumacher útjából. Interlagosban betartotta a szavát.
A rajtnál az egyes rajtkockából induló Montoya megpróbált bevágni a mellőle startoló M. Schumacher elé, de aztán „kinyitotta a kaput” vetélytársa előtt. A Williams hajszállal előbb ért a Senna-kanyarhoz, mint az új Ferrari, de a késői fékezés miatt kissé kisodródott, így a harmadik kanyarban Schumacher autója beérte, majd be is vágott elé. Az Oposta-egyenesben Montoya belülről próbálta visszaelőzni Schumachert, aki keményen bevágott elé, s miközben a kolumbiai jobbra kitért, első vezetőszárnya feltehetőleg hozzáütődött a Ferrari bal hátsó kerekéhez, mert egy másodperccel később ripityára tört.
„Azt hittem, tisztességesen lehet vele versenyezni, de tévedtem” – mondta később a kolumbiai. – „Elég helyet hagytam neki az első két kanyarban. Az egyenesben bejött középre, én belülről próbálkoztam, de amilyen gyorsan csak tudta, becsapta az ajtót előttem. Malajziában ő veszítette el a légterelőjét, holott elég helyet hagytam neki. Ezúttal ugyanazt tette velem, mint Barrichello Ralffal Melbourne-ben.”
„Nem tudom, mi történt mögöttem” – emlékezett vissza M. Schumacher, aki hozzátette: „A pálya belső felére mentem, hogy kívülről kelljen próbálkoznia.”
Montoya a bokszba hajtott új légterelőért, M. Schumacher pedig elkezdte növelni előnyét öccsével, Ralffal szemben. A 8. helyről induló Barrichello őrült tempóban vágott keresztül a mezőnyön, s a 6. körben már R. Schumachert is megelőzte. A 14. körben M. Schumacher elengedte csapattársát, ám a brazil versenyző motorja néhány körrel később kilehelte a lelkét. A két Schumacher haladt az élen egymástól tisztes távolságban. Bár a tankolás után Ralf fokozatosan utolérte a bátyját, közvetlen támadást nem tudott indítani, mert a bokszkiállás után lecsökkent végsebessége a célegyenesben.
A nagydíjat M. Schumacher nyerte, ezzel pályafutása során 55. alkalommal győzött. Az éllovas német testvérpár fölényére jellemző, hogy a 3. helyezett skót David Coulthard majdnem egy perccel maradt le mögöttük. A rajt utáni balesetet követően a 20. helyre viszszaesett Montoya végül 5. lett. Kitűnően szerepeltek a Renault-k, a brit Jenson Button a 4. helyen végzett a Brazil Nagydíjon.
A futam tehát véget ért, ám a versenyt nem intették le… Televízión keresztül is látható volt, hogy amikor M. Schumacher áthaladt a célvonalon, az aktusra felkért Pelé éppen valakivel beszélgetett, s nem is a pálya felé figyelt. A háromszoros világbajnok futballista, Brazília legismertebb személyisége így magyarázkodott: „Az emelvényen azt mondták nekem, hogy még van egy kör. Hátrafordultam, de addigra Schumacher már a célban volt.”
30. Brazil Nagydíj, végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:31:43,663 óra, 2. R. Schumacher (német, Williams) + 0,588 mp, 3. Coulthard (skót, McLaren) + 59,109 mp, 4. Button (angol, Renault) + 1:06,883 p, 5. Montoya (kolumbiai, Williams) + 1:07,563 p, 6. Salo (finn, Toyota) + 1 kör. A pontverseny állása. Pilóták: 1. M. Schumacher 24 pont, 2. R. Schumacher 16, 3. Montoya 14, 4. Button 6, 5. Coulthard és Räikkönen (finn, McLaren) 4-4. Gyártók: 1. Williams 30, 2. Ferrari 24, 3. McLaren 8.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.