-FORMULA–1-
Juan Pablo Montoya megmondta: a Malajziai Nagydíjon rá kirótt büntetés után sem fog félreállni Michael Schumacher útjából. Interlagosban betartotta a szavát.
A rajtnál az egyes rajtkockából induló Montoya megpróbált bevágni a mellőle startoló M. Schumacher elé, de aztán „kinyitotta a kaput” vetélytársa előtt. A Williams hajszállal előbb ért a Senna-kanyarhoz, mint az új Ferrari, de a késői fékezés miatt kissé kisodródott, így a harmadik kanyarban Schumacher autója beérte, majd be is vágott elé. Az Oposta-egyenesben Montoya belülről próbálta visszaelőzni Schumachert, aki keményen bevágott elé, s miközben a kolumbiai jobbra kitért, első vezetőszárnya feltehetőleg hozzáütődött a Ferrari bal hátsó kerekéhez, mert egy másodperccel később ripityára tört.
„Azt hittem, tisztességesen lehet vele versenyezni, de tévedtem” – mondta később a kolumbiai. – „Elég helyet hagytam neki az első két kanyarban. Az egyenesben bejött középre, én belülről próbálkoztam, de amilyen gyorsan csak tudta, becsapta az ajtót előttem. Malajziában ő veszítette el a légterelőjét, holott elég helyet hagytam neki. Ezúttal ugyanazt tette velem, mint Barrichello Ralffal Melbourne-ben.”
„Nem tudom, mi történt mögöttem” – emlékezett vissza M. Schumacher, aki hozzátette: „A pálya belső felére mentem, hogy kívülről kelljen próbálkoznia.”
Montoya a bokszba hajtott új légterelőért, M. Schumacher pedig elkezdte növelni előnyét öccsével, Ralffal szemben. A 8. helyről induló Barrichello őrült tempóban vágott keresztül a mezőnyön, s a 6. körben már R. Schumachert is megelőzte. A 14. körben M. Schumacher elengedte csapattársát, ám a brazil versenyző motorja néhány körrel később kilehelte a lelkét. A két Schumacher haladt az élen egymástól tisztes távolságban. Bár a tankolás után Ralf fokozatosan utolérte a bátyját, közvetlen támadást nem tudott indítani, mert a bokszkiállás után lecsökkent végsebessége a célegyenesben.
A nagydíjat M. Schumacher nyerte, ezzel pályafutása során 55. alkalommal győzött. Az éllovas német testvérpár fölényére jellemző, hogy a 3. helyezett skót David Coulthard majdnem egy perccel maradt le mögöttük. A rajt utáni balesetet követően a 20. helyre viszszaesett Montoya végül 5. lett. Kitűnően szerepeltek a Renault-k, a brit Jenson Button a 4. helyen végzett a Brazil Nagydíjon.
A futam tehát véget ért, ám a versenyt nem intették le… Televízión keresztül is látható volt, hogy amikor M. Schumacher áthaladt a célvonalon, az aktusra felkért Pelé éppen valakivel beszélgetett, s nem is a pálya felé figyelt. A háromszoros világbajnok futballista, Brazília legismertebb személyisége így magyarázkodott: „Az emelvényen azt mondták nekem, hogy még van egy kör. Hátrafordultam, de addigra Schumacher már a célban volt.”
30. Brazil Nagydíj, végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:31:43,663 óra, 2. R. Schumacher (német, Williams) + 0,588 mp, 3. Coulthard (skót, McLaren) + 59,109 mp, 4. Button (angol, Renault) + 1:06,883 p, 5. Montoya (kolumbiai, Williams) + 1:07,563 p, 6. Salo (finn, Toyota) + 1 kör. A pontverseny állása. Pilóták: 1. M. Schumacher 24 pont, 2. R. Schumacher 16, 3. Montoya 14, 4. Button 6, 5. Coulthard és Räikkönen (finn, McLaren) 4-4. Gyártók: 1. Williams 30, 2. Ferrari 24, 3. McLaren 8.
Vizsgálat indult Franciaországban a X ellen, mert az algoritmusa alkalmas lehet külföldi beavatkozásra
