Lapunk szakértői szerint nemzetközi szintű pályák várnak a résztvevőkre a hazai első osztályú ralibajnokság harmadik futamán, a 4. Fehérvár-ralin. Az A8-as géposztályban, azaz a nagy túraautók kategóriájában hét ponttal a harmadik helyen álló Dornai Tibor, Bunkoczi László kettős szerint minden versenyzőpáros két alaptaktika közül választhat a 400 kilométeres össztávú, köves, murvás talajú futamon.
„Ez a verseny gyakorlatilag egyetlen napos, hiszen vasárnap mindössze egy speciális szakaszt rendeznek, igaz, az több mint huszonöt kilométer hosszú – mondja Bunkoczi László navigátor. – A pályák nagyszerűek és félelmetesek egyszerre, óriási élményt tartogatnak versenyzőnek és nézőnek egyaránt. Amolyan krosszpályák, ugratókkal, szinte siratófal meredekségű emelkedőkkel, amire felhajt az ember, és nem látja, mi van előtte.”
Óriási harc várható az élmezőnyben a WRC-autók között. Az első két versenyt az ötszörös bajnok ifj. Tóth János nyerte, akit idehaza a 2000-es Budapest-rali óta nem győztek le úgy, hogy ő végigment a futamon. A miskolci Vredestein-ralin azonban minden korábbinál nehezebb volt számára a győzelem, s egy hónapja több gyorsaságin is csak tizedek vagy századok döntöttek ifj. Tóth (Peugeot 206 WRC), Turi Tamás (Toyota Corolla WRC) és Érdi Tibor (Subaru Impreza WRC) csatájában.
A rajt előtt derült ki, hogy ifj. Tóth János nem indulhat, mert navigátorának, Tóth Imrének két derékcsigolyája összecsúszott. A duó a pénteki teszten még próbálkozott, de Tóth Imre hátfájdalmai miatt végül a visszalépés mellett döntött.
Hölvényi György: A keresztény közösségek nélkülözhetetlenek
