Schumi: csúcsbeállítás?

Kemenczky Zoltán
2002. 05. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miután a két héttel ezelőtti ausztriai események jókora csapást mértek nemcsak a Ferrari-istálló, hanem az egész Formula–1 jó hírére is, Monte- Carlóba, a 17 állomásból álló vb-sorozat legillusztrisabb helyszínére érkezett a száguldó cirkusz. A száguldás tehát folytatódik, cirkusz pedig ezúttal remélhetőleg nem lesz.
A pontversenyben 27 pontos előnnyel vezető, az eddigi hat versenyből ötöt megnyerő címvédő, Michael Schumacher századik nagydíján ül a Ferrari-csapat autójába a monacói hercegség fővárosában. A négyszeres világbajnok német pilóta pályafutása során már ötször tudott nyerni a 3370 méteres utcai pályán. Ha ezúttal is győzni tudna – remélhetőleg ehhez nem lesz szükség arra, hogy az utolsó métereken csapattársát, Rubens Barrichellót a Ferrari stratégái leparancsolják az élről, ahogyan Zeltwegben tették –, akkor beérné Monte-Carlo néhai „királyát, a brazil Ayrton Sennát, aki tíz itteni versenyéből hatot nyert meg. A Ferrari esetleges győzelme szintén jubileumi siker lenne, az utóbbi két hétben rengeteget bírált maranellóiak autója 150-edszer nyerne futamot.
Schumacher imádja a monte-carlói pályát: „A védőkorlátok között versenyezni nagyon fárasztó, ugyanakkor nagy kihívás is, mert rendkívül keskeny az aszfaltcsík. Számos kanyarba vakon megyünk bele, ez teszi olyan különlegessé ezt a helyet” – nyilatkozta.
Közhelyszámba megy, hogy a leglassúbb Formula–1-es pályán nem elsősorban a motorok nagy teljesítménye számít, a könnyű, ám dinamikus, alacsony fordulaton is megfelelő forgatónyomatékot leadó erőforrások, a könnyen vezethető, fürge autók előnyben vannak. A motorok fordulatszáma a Loëws-kanyarban, 45 km/órás sebességnél a percenkénti ötezres határ alá csúszik, míg az alagútból kijövet már 300-zal száguldanak a versenygépek, a motor 17 ezres fordulaton pörög. Szintén rendkívül fontos az aerodinamikai kialakítás, az optimális leszorító erő. Ha nem lekörözésről van szó, majdnem lehetetlen előzni, így a pilóta rajtpozíciója és az első kanyar után elfoglalt helyezése előre meghatározza az illető egész versenyét.
Monte-Carlóban nem várható változás a legutóbbi futamon látottakhoz képest, a pálya az egyébként is komoly műszaki fölényben lévő Ferrariknak kedvez.
A szabadedzéseket ma, az időmérő edzést szombaton 13, a versenyt vasárnap 14 órakor rendezik.
A vb állása, pilóták: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 54 pont, 2. Montoya (kolumbiai, BMW-Williams) 27, 3. R. Schumacher (német, BMW-Williams) 23.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.