Kiélezett szombati időmérő edzés után a kolumbiai Montoya rajtolhatott az élről, a második kockában a brazil Barrichello, a harmadikban Michael Schumacher várta a rajtot. Az előző versenyt megnyerő Barrichello nem tudott elindulni a felvezető körre. Noha újraindították Ferrarija motorját, a szabályok értelmében csak az utolsó, a 21. kockából startolhatott el.
Amikor kialudtak a lámpák, Montoya remekül lőtt ki a pole-pozícióból, mögé Michael és Ralf Schumacher sorolt be a két McLaren-Mercedes előtt. Barrichello a 2. körben már a 14. helyen állt, s úgy vágott keresztül a mezőnyön, mint forró kés a vajon, mígnem a 8. pozícióba ért az angol Button (Renault) mögé. Az eső már a 2. körben rákezdett, majd a 14. körben annyira felerősödött, hogy a pilóták hanyatt-homlok rohantak a depóba új abroncsokért. A kerékcserék után a 16. körben Montoya elfékezte magát a Club-kanyar előtti sikánban, így a lesben álló M. Schumacher egy pillanat alatt faképnél hagyta. Közben Barrichello a harmadik helyre kapaszkodott fel, majd megelőzte a látványosan lelassult Montoyát is. A Williams-BMW mindkét autója rosszul viselkedett a vizes pályán, hiszen Ralf Schumachert is sorra érték utol a gyengébb autóval rendelkező versenyzők. Ugyanakkor – nincs jobb szó rá – katasztrófa volt, amit a McLaren-Mercedesnél műveltek: kapkodva, hektikusan cserélgették a különböző fajtájú gumikat, ám minden alkalommal rosszul döntöttek. A skót David Coulthard többet járt a füvön, mint az aszfalton, csapattársa, a finn Kimi Räikkönen is hátrébb szorult a sorrendben. A 42. körben Montoya – némi meglepetésre – utolérte Barrichellót, majd egy óvatlan pillanatban elé is vágott a Priory-kanyarban.
A 43. körben M. Schumacher harmadik boxlátogatását is sikerrel teljesítette, és 15-20 másodperces előnye birtokában nyugodtan autózhatott a cél felé. A 46. körben Barrichello visszavette a második helyet Montoyától.
Michael Schumacher örömautózását hozta az utolsó tíz kör: a 33 éves pilóta pályafutása 60. Formula–1-es futamgyőzelmét ünnepelhette a célban. Előnye 54 pontra nőtt csapattársa, Barrichello előtt, és 55-re Montoya előtt akkor, amikor még hét verseny van hátra a 2002-es vb-sorozatból. Amennyiben három hét múlva Magny Cours-ban győz, és sem Barrichello, sem Montoya nem végez előrébb a 3. helynél, akkor ötödik világbajnoki címét ünnepelheti a zseniális német versenyző.
„Őrült verseny volt, de az autónk fantasztikusan működött, Ross Brawnnak köszönhetően mindig a megfelelő gumikat raktuk fel. Brawn átlátta az egész versenyt, megint mindent jól csinált” – dicsérte a technikát és a technikai igazgatót Schumacher.
Brit Nagydíj, a vb 10. futama, végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:31:45,015 óra, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) + 14,578 mp, 3. Montoya (kolumbiai, BMW-Williams) + 31,661, 4. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda) + 1 kör, 5. Panis (francia, BAR-Honda) + 1 kör, 6. Heidfeld (német, Sauber) + 1 kör. A pontverseny állása, pilóták: 1. M. Schumacher 86 pont, 2. Barrichello 32, 3. Montoya 31, 4. R. Schumacher 30, 5. Coulthard 26, 6. Räikkönen 11. Gyártók: 1. Ferrari 118 pont, 2. Williams-BMW 61, 3. McLaren-Mercedes 37.
Pár nap alatt ez a sokadik földrengés volt ebben a magyar városban
