Az új Ferrari karcsúbb,könnyebb és erősebb

Kemenczky Zoltán
2003. 02. 08. 9:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Maranello felébredt téli álmából. A Modena melletti olasz kisvárosba – a Ferrari-gyár és a Ferrari-csapat székhelyére – rajongók és újságírók százai érkeztek, hogy tanúi lehessenek az új autó bemutatásának. A kávézókban napok óta nem volt más téma, mint hogy vajon milyen lesz majd a vadonatúj tűzpiros rakéta, amelyikkel Michael Schumachernek idén is meg kell védenie a világbajnoki címét.
Az új autó az F2003–GA nevet viseli, a GA monogram tisztelgés Gianni Agnelli, a Fiat tiszteletbeli elnökének emléke előtt (a „presidente” január 24-én hunyt el).
„Az autó gyors és jól néz ki. Úgy érzem, szeretem. Újra meg akarom nyerni vele a világbajnoki címet a Ferrarinak” – mondta az együlésesről Schumacher.
A főtervező, Rory Byrne és a technikai vezető, Ross Brawn ismét remek munkát végzett. Az autó még könnyebb, még kecsesebb, mint a tavalyi. Szembeötlő változás, hogy 2002-es modellhez képest az F2003-as orrát újra magasabbra emelték, a jármű hátsó része, valamint az oldalszekrények még vékonyabbak, kisebbek lettek. Az új tízhengeres Ferrari-motor kisebb és könnyebb az elődjénél, mindössze kilencvenkilós, a közölt adatok szerint 890 lőerős.
A maranellói istálló vezetői úgy tervezik, hogy az idei vb-sorozat első futamain még az előző évi autóval áll rajthoz Michael Schumacher és Rubens Barrichello, az F2003-as csak április 20-án, a hazai versenynek számító San Marinó-i Nagydíjon mutatkozna be Imolóban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.