Növekvő magyar érdeklődés

Nem lehet nem észrevenni, hogy amíg korábban egyedi, ritka szenzációnak számított egy-egy magyar ralis részvétele a világbajnoki futamokon, az idén két hónap leforgása alatt három hazai egység nevezett be a szakág legjelentősebb versenyeinek egyikére. Az évadnyitó Monte Carlo-ralin Szabó Gergő volt ott, a február 27-én kezdődő Török-ralin pedig Benik Balázs, illetve Fülöp Rajmund indul.

Kemenczky Zoltán
2003. 02. 20. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

-AUTÓSPORT-
Amikor ifjabb Tóth János 1996-ban elindult élete első világbajnoki futamán, a San Remo-ralin, az nagyon nagy dolognak számított, s emiatt hatalmas érdeklődés kísérte a szereplését. Az akkor kétszeres magyar bajnok pilóta Gergely Ferenc navigátorral a remek 11. helyen végzett egy Toyota Celica GT-Fourral. A második alkalomra két évvel később, 1998-ban került sor, ekkor az ifj. Tóth, Gergely duó (Toyota Corolla WRC) 15. lett. A sort Hideg Krisztián folytatta 2000-ben, amikor a Korzika-ralin az N csoport negyedik helyén zárt.
Újabb, több mint két esztendő elteltével Szabó Gergő mutatkozott be a vb-mezőnyben a januári Monte Carlo-ralin, de nem ért célba, mert Corolla WRC-je a második napon felmondta a szolgálatot. Január végén Benik Balázs, majd pedig Fülöp Rajmund is bejelentette: elindul a Török-ralin, amely akárcsak ők, szintén újonc a vb-sorozatban. Ha ez így megy tovább, minden versenyre jut majd egy magyar.
Dudás Gyula, a Magyar Nemzeti Autósport-szövetség rali szakágának vezetője szerint ettől nem kell tartani, a magyar versenyzők a hazai bajnokságra való felkészülés gyanánt vesznek részt vb-futamokon.
„Nekem nyilvánvaló, hogy indulásuk a felkészülést szolgálja – mondja Dudás. – Egyébiránt úgy gondolom, abban a szövetségnek is segítséget kell nyújtania a későbbiekben, hogy a legtehetségesebb magyar pilóták megmérethessék magukat a nemzetközi színtéren. Szeretnénk, ha a most elkezdődött négyéves ciklus végén legyen a szövetségnek kerete arra, hogy akár több versenyző részvételéhez is hozzá tudjon járulni. Egyébként meggyőződésem, hogy Magyarország a remek pályák és a ralisport népszerűsége miatt megérett arra, hogy belátható időn belül vébéfutamot rendezzen. A távlati célunk tehát egy világbajnoki verseny.”
Benik Balázs egy M-Sport nevű cég (a Ford gyári csapatának „leányvállalata”) jóvoltából jelentős segítséget kap alkatrészellátásban és szervizelésben a Török-ralin.
„Tavaly a cég egyik angol mérnöke versenyről versenyre járt velünk a magyar pályákon, így fokozatosan szoros kapcsolat alakult ki a csapatom és az M-Sport között. Ennek köszönhető, hogy most élvezem a támogatásukat” – mondta Benik, aki egy 2002-es fejlesztésű Focus WRC-vel indul el a jövő hét végi versenyen. A 2002-es magyar bajnokság ezüstérmese további két vb-erőpróbán venne részt az idén, ezek közül az egyik valószínűleg a Brit-rali lesz.
„Minden a hazai bajnokság állásától függ. A jövő heti lehetőségben az a legjobb, hogy három nap alatt annyi versenykilométert autózhatok, mint itthon egy fél idény alatt. Ezért a legfontosabb, hogy célba érjünk, és megfeleljünk a saját elvárásainknak” – fűzte hozzá Benik, aki Rácz Bence navigátorral ma hajnalban útnak indult Törökország felé.
A másik magyar résztvevőt, Fülöp Rajmundot tegnap nem sikerült elérnünk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.