Új szabályok, új remények

A hét végén tizenkilencedik alkalommal látja vendégül az ötödik kontinens a Formula–1 mezőnyét. A 2003-as világbajnoki sorozat ma hajnalban az ausztráliai Melbourne-ben rajtol az első időmérő edzéssel. A forradalmian új szabályok most vizsgáznak először, ám a legfőbb kérdés változatlanul az: ki állíthatja meg Michael Schumachert és a Ferrarit?

Kemenczky Zoltán
2003. 03. 07. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

-FORMULA–1-
Melbourne-ben nyolcadszor találkoznak a világ legjobbjai, korábban Adelaide volt az Ausztrál Nagydíj helyszíne. Az első tizenegy GP az utolsó futama volt a szezonnak, mégis mindössze kétszer dőlt el itt a világbajnoki cím sorsa: 1986-ban Alain Prost, 1994-ben Michael Schumacher harcolta ki Adelaide-ben a végső sikert. 1995-ben Victoria állam fővárosa vette át a házigazda szerepét, s azóta az idénynyitót tartják Ausztráliában. A 19. Ausztrál Nagydíj első számú esélyese a Ferrari és Michael Schumacher. Noha az ötszörös világbajnok német pilóta nyilatkozataiban azt állítja, az idén sokkal szorosabb versenyre számít a tavalyinál, nála jobban senki nem tudja, mekkora a Ferrari előnye a többiekhez képest. Legyen elég annyi, hogy meglehetősen nagy.
Schumacher egyébként alapvetően elismeri a radikális szabályváltozások szükségességét, arról azonban, hogy az egyes rendelkezések a gyakorlatban jók vagy rosszak, egyelőre keveset mondott. Ezzel együtt kinyilvánította: nem rajong azért, hogy a szombati időmérő edzés és a vasárnapi verseny között tilos hozzányúlni az autókhoz.
„Mindig élveztem, amikor kerestük a legjobb beállítást, most erre jóval kevesebb lehetőségünk lesz” – fűzte hozzá.
A Ferrari az Ausztrál Nagydíjon még biztosan nem veti be új csodafegyverét, az F2003–GA-t, hiszen a jól bevált tavalyi versenygéppel sincs félnivalója.
David Coulthard, a McLaren-Mercedes frontembere elismeri a maranellóiak fölényét, s már a második hellyel is boldog lenne.
„Közvetlen célunk, hogy a Williams-BMW-ket megelőzzük – mondta a skót. – A téli tesztek során bebizonyosodott, hogy a Ferrari még mindig előttünk jár.”
A McLaren a tavalyi MP4/17-es továbbfejlesztett változatával indul neki a szezonnak, az új ezüstnyíl később lesz csak készen.
A Williams-BMW-nél egyelőre nem biztosak abban, hogy az új FW25-ös már most versenyképes lesz. Versenyzőjük, a kolumbiai Juan Pablo Montoya szerint időre van szükség ahhoz, hogy az új konstrukcióból kihozzák a legtöbbet. „Tavaly év elején is itt tartottunk, mégis megszereztük a második helyet a gyártók között” – mentegetőzött jó előre Montoya.
Az Ausztrál Nagydíj vasárnap, hajnali 4 órakor kezdődik (tv: RTL Klub, RTL, ORF1).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.