Vasárnap a Hungaroringen rendezték meg az idei Formula–1-es világbajnoki sorozat 13. futamát, a Marlboro Magyar Nagydíjat, számunkra azonban a szombat még izgalmasabb volt, hiszen eldőlt: Baumgartner Zsolt is rajthoz állhat a futamon. A viadalt a Renault pilótája, a 22 éves spanyol Fernando Alonso nyerte. Baumgartner a 35. körben motorhiba miatt kiállni kényszerült a 14. helyről.
Sok mindenre választ adott az F–1 idei 13. futama. A hibátlan rendezés mellett például arra is, hogy a Ferrari fölénye nemhogy elolvadt (a Williams-BMW átvette az vezetést a konstruktőröknél), de a sztárpilótáik alatt nem úgy ment a Ferrari, ahogyan azt remélték. Ebből fakadóan egyértelművé vált, hogy a hátralévő három futam során olyan csatára van kilátás, amelyre évek óta nem volt példa. Bizonyíték erre, hogy a mezőny eleje egymás nyakán lóg, s csupán egy-egy pontnyi a különbség az első három helyezett között. A mogyoródi futamot hibátlan vezetéssel és tökéletes taktikával a 22 éves spanyol Fernando Alonso nyerte meg, aki zsenge korával a legfiatalabb F–1-es győztes lett. Sikere – meg persze a címvédő Michael Schumacher gyengélkedő Ferrarija, s az így megszerzett szerény nyolcadik helyezése – azt is jelentette, hogy a német őrzi ugyan még az első helyét a pontversenyben, de a ringen harmadikként célba érő BMW-s Montoya egy, s a második helyet megszerző Mercedes-pilóta, Räikkönen is csak két pontra van leszakadva tőle a monzai futam előtt.
A dobogósokról (Alonso, Räikkönen és Montoya) szólva kiderült az is, hogy kik lehetnek a Formula–1 uralkodói az elkövetkező években. Mint ahogyan a célba érkezés utáni felhőtlen Renault-örömből egyértelmű volt, hogy a francia gyár valóban akkor és úgy tért vissza a versenysorozatba, amikor és ahogyan kell: tökéletes felkészültséggel.
A néhány hónap alatt átépített Hungaroringen választ kaptunk arra a kérdésre is, lesz-e valaha magyar pilóta az F–1-ben. Lett… Baumgartner Zsolt személyében magyar fiatalember – figyelem, ő is csak 22 esztendős – is róhatta a köröket. Igaz, a 70 helyett csak a 35. körig jutott, de hogy előbb szállt ki a Fordból, arról nem ő tehetett. Nem véletlenül volt elégedett az újonc teljesítményével, és simogatta meg a fejét főnöke, Eddy Jordan, aki a futam után elismeréssel beszélt a magyarról.
Sok mindenre válasz érkezett tehát ezen a „történelmi” hétvégén a Hungaroringen, de a leglényegesebbek az elkövetkező hét hétben derülnek majd ki. Monzában, Indianapolisban és Szuzukában.
A Marlboro Magyar Nagydíj végeredménye:
1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 1:39:01,460 ó, 2. Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 16,768 mp. hátrány, 3. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 34,537 mp. h., 4. Ralf Schumacher (német, Williams-BMW) 35,620 mp. h., 5. David Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 56,535 mp. h., 6. Mark Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:12,643 p. h., 7. Jarno Trulli (olasz, Renault) 1 kör h., 8. Michael Schumacher (német, Ferrari) 1 kör h. Baumgartner Zsolt (Jordan-Ford) a 35. körben kiállt.
A vb állása tizenhárom futam után
Pilóták: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 72, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 71, 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 70, 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 58, 5. Alonso (spanyol, Renault) 54, 6. Barrichello (brazil, Ferrari) 49. Konstruktőrök: 1. Williams-BMW 129, 2. Ferrari 121, 3. McLaren-Mercedes 115, 4. Renault 78.
AZ ÉLET AJÁNDÉKA
A szombat reggel kifejezetten nyugodt volt a Hungaroringen. Egészen addig, amíg a délelőtti szabadedzés során nem törött le a Jordan-Ford pilótájának, Ralph Firmannek a hátsó légterelője, s a pilóta nem vágódott bele hatalmas sebességgel a gumifalba. A baleset két dolgot jelentett. Az egyik, hogy az enyhe agyrázkódást és zúzódásokat szenvedett Firman nem indulhat a futamon. A másik: megnyílhatott az út az istálló tesztpióltája, a 22 éves Baumgartner Zsolt előtt, hogy bemutatkozhasson az F–1-ben. A versenyző – miközben a menedzsere, a Hungaroring Rt. alelnöke, Frank Tamás már javában tárgyalt a rajthoz állás lehetőségeiről az F–1 főnökeivel – a hír „kézhezvétele” után hirtelenjében nem is tudott mit kezdeni az élet adta hihetetlen ajándékkal. „Várjuk meg a végső döntést, nem akarok elkiabálni semmit. Nagyon szeretném, ha beülhetnék az autóba…” Nem kellett sokat várni ahhoz, hogy a vágya valóra váljon. Rövid idő alatt kiderült: a menedzser jól, s a megfelelő személyekkel tárgyalt. Felvetésére előbb az Ford-istálló főnöke, Michael Jordan, majd Jean Todt (Ferrari) és Frank Williams (Williams) is rábólintott, s áldását adta az indulásra Max Mosley FIA-elnök és az F–1 megálmodója és életben tartója, Bernie Ecclestone is. (Az utóbbinak illett is megtennie ezt, hiszen néhány perccel korábban avatta föl azt a szoborparkot, amelyben az ő bronzszobra is helyet kapott – az első sorban…) Ezután a főszereplőnek, Baumgartnernek nem is volt más dolga – legalábbis szombaton –, mint hogy boldogan konstatálja: „Valóban életem legszebb napjához érkeztem, ráadásul hazai pályán, hazai közönség előtt ülhetek be a Fordba, hogy az első magyarként futaminduló lehessek. Ennél többet nem kaphattam a sorstól.” S ha már megkapta, ment is egy 19. helyet érő időmérő kört.
Szoláriumba ment kukkolni a férfi, de nem ez volt a legnagyobb baj
