Fernando Alonso és a Renault sikere

MTI
2003. 08. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vasárnap a Hungaroringen rendezték meg az idei Formula–1-es világbajnoki sorozat 13. futamát, a Marlboro Magyar Nagydíjat, számunkra azonban a szombat még izgalmasabb volt, hiszen eldőlt: Baumgartner Zsolt is rajthoz állhat a futamon. A viadalt a Renault pilótája, a 22 éves spanyol Fernando Alonso nyerte. Baumgartner a 35. körben motorhiba miatt kiállni kényszerült a 14. helyről.

Sok mindenre választ adott az F–1 idei 13. futama. A hibátlan rendezés mellett például arra is, hogy a Ferrari fölénye nemhogy elolvadt (a Williams-BMW átvette az vezetést a konstruktőröknél), de a sztárpilótáik alatt nem úgy ment a Ferrari, ahogyan azt remélték. Ebből fakadóan egyértelművé vált, hogy a hátralévő három futam során olyan csatára van kilátás, amelyre évek óta nem volt példa. Bizonyíték erre, hogy a mezőny eleje egymás nyakán lóg, s csupán egy-egy pontnyi a különbség az első három helyezett között. A mogyoródi futamot hibátlan vezetéssel és tökéletes taktikával a 22 éves spanyol Fernando Alonso nyerte meg, aki zsenge korával a legfiatalabb F–1-es győztes lett. Sikere – meg persze a címvédő Michael Schumacher gyengélkedő Ferrarija, s az így megszerzett szerény nyolcadik helyezése – azt is jelentette, hogy a német őrzi ugyan még az első helyét a pontversenyben, de a ringen harmadikként célba érő BMW-s Montoya egy, s a második helyet megszerző Mercedes-pilóta, Räikkönen is csak két pontra van leszakadva tőle a monzai futam előtt.

A dobogósokról (Alonso, Räikkönen és Montoya) szólva kiderült az is, hogy kik lehetnek a Formula–1 uralkodói az elkövetkező években. Mint ahogyan a célba érkezés utáni felhőtlen Renault-örömből egyértelmű volt, hogy a francia gyár valóban akkor és úgy tért vissza a versenysorozatba, amikor és ahogyan kell: tökéletes felkészültséggel.

A néhány hónap alatt átépített Hungaroringen választ kaptunk arra a kérdésre is, lesz-e valaha magyar pilóta az F–1-ben. Lett… Baumgartner Zsolt személyében magyar fiatalember – figyelem, ő is csak 22 esztendős – is róhatta a köröket. Igaz, a 70 helyett csak a 35. körig jutott, de hogy előbb szállt ki a Fordból, arról nem ő tehetett. Nem véletlenül volt elégedett az újonc teljesítményével, és simogatta meg a fejét főnöke, Eddy Jordan, aki a futam után elismeréssel beszélt a magyarról.

Sok mindenre válasz érkezett tehát ezen a „történelmi” hétvégén a Hungaroringen, de a leglényegesebbek az elkövetkező hét hétben derülnek majd ki. Monzában, Indianapolisban és Szuzukában.

A Marlboro Magyar Nagydíj végeredménye:
1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 1:39:01,460 ó, 2. Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 16,768 mp. hátrány, 3. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 34,537 mp. h., 4. Ralf Schumacher (német, Williams-BMW) 35,620 mp. h., 5. David Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 56,535 mp. h., 6. Mark Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:12,643 p. h., 7. Jarno Trulli (olasz, Renault) 1 kör h., 8. Michael Schumacher (német, Ferrari) 1 kör h. Baumgartner Zsolt (Jordan-Ford) a 35. körben kiállt.

A vb állása tizenhárom futam után
Pilóták: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 72, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 71, 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 70, 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 58, 5. Alonso (spanyol, Renault) 54, 6. Barrichello (brazil, Ferrari) 49. Konstruktőrök: 1. Williams-BMW 129, 2. Ferrari 121, 3. McLaren-Mercedes 115, 4. Renault 78.

AZ ÉLET AJÁNDÉKA
A szombat reggel kifejezetten nyugodt volt a Hungaroringen. Egészen addig, amíg a délelőtti szabadedzés során nem törött le a Jordan-Ford pilótájának, Ralph Firmannek a hátsó légterelője, s a pilóta nem vágódott bele hatalmas sebességgel a gumifalba. A baleset két dolgot jelentett. Az egyik, hogy az enyhe agyrázkódást és zúzódásokat szenvedett Firman nem indulhat a futamon. A másik: megnyílhatott az út az istálló tesztpióltája, a 22 éves Baumgartner Zsolt előtt, hogy bemutatkozhasson az F–1-ben. A versenyző – miközben a menedzsere, a Hungaroring Rt. alelnöke, Frank Tamás már javában tárgyalt a rajthoz állás lehetőségeiről az F–1 főnökeivel – a hír „kézhezvétele” után hirtelenjében nem is tudott mit kezdeni az élet adta hihetetlen ajándékkal. „Várjuk meg a végső döntést, nem akarok elkiabálni semmit. Nagyon szeretném, ha beülhetnék az autóba…” Nem kellett sokat várni ahhoz, hogy a vágya valóra váljon. Rövid idő alatt kiderült: a menedzser jól, s a megfelelő személyekkel tárgyalt. Felvetésére előbb az Ford-istálló főnöke, Michael Jordan, majd Jean Todt (Ferrari) és Frank Williams (Williams) is rábólintott, s áldását adta az indulásra Max Mosley FIA-elnök és az F–1 megálmodója és életben tartója, Bernie Ecclestone is. (Az utóbbinak illett is megtennie ezt, hiszen néhány perccel korábban avatta föl azt a szoborparkot, amelyben az ő bronzszobra is helyet kapott – az első sorban…) Ezután a főszereplőnek, Baumgartnernek nem is volt más dolga – legalábbis szombaton –, mint hogy boldogan konstatálja: „Valóban életem legszebb napjához érkeztem, ráadásul hazai pályán, hazai közönség előtt ülhetek be a Fordba, hogy az első magyarként futaminduló lehessek. Ennél többet nem kaphattam a sorstól.” S ha már megkapta, ment is egy 19. helyet érő időmérő kört.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.