Hárman reménykednek az elsőségben

-FORMULA-1- A világ legjobb pilótái és gépcsodái az idén 54. alkalommal küzdenek a gyorsasági világbajnoki címért, s vasárnap már 18. alkalommal vetélkednek a Magyar Nagydíjon, a Hungaroringen. Az eddig megrendezett 17 futamon szerencsére nagyobb probléma nem volt, és súlyosabb baleset sem történt, amely a rendezőket is minősíti. A porosnak tartott magyar pályán eddig két világklasszisnak sikerült mesterhármast elérnie, a brazil Ayrton Senna és a német Michael Schumacher tudott háromszor győzni. A címvédő a negyedik elsőségét is megszerezheti, hiszen a vasárnapi futam egyik esélyese.

MTI
2003. 08. 20. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rengeteget változtak az elmúlt évhez képest az erőviszonyok a Formula–1-ben, hiszen míg tavaly a Ferrari és M. Schumacher hatalmas fölénye miatt unalmas lett a versenysorozat, addig az idén rendkívül szoros az élmezőny. Az eddig megrendezett 12 futam után még nem dőlt el semmi, a címvédő mellett Montoya és Räikkönen is esélyes a világbajnoki cím megszerzésére, hiszen az összetett pontversenyben mindössze 9 pont a különbség az első három között.
Vajon az istállók mit várnak a vasárnapi Magyar Nagydíjtól?
A mezőny egyetlen pont nélküli csapata, a Minardi-Cosworth bízik abban, hogy Jos Verstappen vagy Nicolas Kiesa bekerül a legjobb nyolc közé a Hungaroringen.
A Williams-BMW szakembere, Sam Michael főmérnök szerint az autók gyorsasága mellett a megbízhatóság és a taktika is kulcsfontosságú lesz a jelentősen átalakított pályán:
– Optimistán várjuk a futamot Montoya fölényes hockenheimi győzelme után, amely a csapat idei negyedik sikere volt. Bízunk abban, hogy a nehéznek ígérkező versenyt követően is elmondhatjuk: az idei összes Grand Prix-n pontot szereztünk. Ez rajtunk kívül egyik csapatnak sem sikerült. A Hungaroring két helyen megváltozott tavaly óta, hosszabb lett a célegyenes, és az egyik kanyart is módosították. Ez egy technikás pálya, amelyen a kanyarok szinte egymásba fonódnak, ezért a pilótáknak rá kell érezniük a helyes ritmusra. A jó boxtaktika továbbra is létfontosságú lesz, hiszen a pályán előzni, ha nem is lehetetlen, de rendkívül nehéz. Mindenesetre Hockenheim óta több helyen megváltoztattuk az autót, hogy az utolsó négy futamon is eredményesek legyünk. Gumiszállítónk, a Michelin szintén keményen dolgozott az elmúlt hetekben, még ha hivatalos tesztekre nem is kerülhetett sor.
Mike Gascoyne technikai igazgató kiváló szereplést vár a Renault-csapattól a Hungaroringen:
– Az idei világbajnokság legutóbbi két futamán remek eredményeket értünk el, a Silverstone-ban bemutatkozott aerodinamikai csomag hatalmas lökést adott számunkra. Az év végéig még számos ponton javítjuk a motorunkat, így a vasárnapi viadal előtt is több változtatást hajtunk végre. Már a Magyar Nagydíj időmérő edzésein is a legjobbak közé várjuk a pilótáinkat, míg a versenyen dobogós helyezés a célkitűzés. A Hungaroring adottságai elvileg kedveznek az R23B kódjelű autónknak, igaz, a hasonló stílusú monacói pályán nem voltunk elég gyorsak. Remélem, hogy most más lesz a helyzet.
A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug szerint a McLaren-csapat és a szintén 3. helyen álló finn Kimi Räikkönen még versenyben van a világbajnoki cím elhódításáért: „Az elmúlt hetekben minden téren javítottunk az autón, így továbbra is látok lehetőséget a végső sikerekre. Ugyanakkor azt is ki kell jelentenem, hogy Michael Schumacher a legnagyobb esélyes, s a Ferrari szintén bizakodhat.”
A Magyar Nagydíj műsora. Augusztus 21., csütörtök: általános teszt: 14 óra; péntek: 4 csapat tesztje 8.30, 1. szabadedzés: 11, 1. időmérő edzés: 14.; szombat: 2. szabadedzés: 9, 3. szabadedzés: 10.15, bemelegítés: 13.30, 2. időmérő edzés: 14.; vasárnap: Magyar Nagydíj: 14. (1 kör: 4,574 km, a versenytáv: 70 kör, 306,458 km).
***
Épül, szépül, gyorsul.
A 18. Magyar Nagydíj előtt jelentős változások történtek a Hungaroringen. Az átalakítás célja az volt, hogy izgalmasabb s gyorsabb futamokat láthassanak a szurkolók. Az eddig 3,971 km-es pályát meghosszabbítottak, így 4,381 km lett. A kanyarok száma ugyan nem változott (14), de tekintettel arra, hogy a célegyenes a korábbi 586,29 méter helyett jelenleg 788,9 méter, a versenyzők sokkal jelentősebb sebességgel – a szakértők szerint ez meghaladhatja a 320 km/órát is – érkeznek az első fordulóhoz. A korábbi 14 méterrel szemben a kanyarban 18 méterre nőtt a szélesség. További újdonság a zárt láncú kamerarendszer, az ütközőfalak, az elektromos hálózat, a parkolók létesítése is. (MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.