Rengeteget változtak az elmúlt évhez képest az erőviszonyok a Formula–1-ben, hiszen míg tavaly a Ferrari és M. Schumacher hatalmas fölénye miatt unalmas lett a versenysorozat, addig az idén rendkívül szoros az élmezőny. Az eddig megrendezett 12 futam után még nem dőlt el semmi, a címvédő mellett Montoya és Räikkönen is esélyes a világbajnoki cím megszerzésére, hiszen az összetett pontversenyben mindössze 9 pont a különbség az első három között.
Vajon az istállók mit várnak a vasárnapi Magyar Nagydíjtól?
A mezőny egyetlen pont nélküli csapata, a Minardi-Cosworth bízik abban, hogy Jos Verstappen vagy Nicolas Kiesa bekerül a legjobb nyolc közé a Hungaroringen.
A Williams-BMW szakembere, Sam Michael főmérnök szerint az autók gyorsasága mellett a megbízhatóság és a taktika is kulcsfontosságú lesz a jelentősen átalakított pályán:
– Optimistán várjuk a futamot Montoya fölényes hockenheimi győzelme után, amely a csapat idei negyedik sikere volt. Bízunk abban, hogy a nehéznek ígérkező versenyt követően is elmondhatjuk: az idei összes Grand Prix-n pontot szereztünk. Ez rajtunk kívül egyik csapatnak sem sikerült. A Hungaroring két helyen megváltozott tavaly óta, hosszabb lett a célegyenes, és az egyik kanyart is módosították. Ez egy technikás pálya, amelyen a kanyarok szinte egymásba fonódnak, ezért a pilótáknak rá kell érezniük a helyes ritmusra. A jó boxtaktika továbbra is létfontosságú lesz, hiszen a pályán előzni, ha nem is lehetetlen, de rendkívül nehéz. Mindenesetre Hockenheim óta több helyen megváltoztattuk az autót, hogy az utolsó négy futamon is eredményesek legyünk. Gumiszállítónk, a Michelin szintén keményen dolgozott az elmúlt hetekben, még ha hivatalos tesztekre nem is kerülhetett sor.
Mike Gascoyne technikai igazgató kiváló szereplést vár a Renault-csapattól a Hungaroringen:
– Az idei világbajnokság legutóbbi két futamán remek eredményeket értünk el, a Silverstone-ban bemutatkozott aerodinamikai csomag hatalmas lökést adott számunkra. Az év végéig még számos ponton javítjuk a motorunkat, így a vasárnapi viadal előtt is több változtatást hajtunk végre. Már a Magyar Nagydíj időmérő edzésein is a legjobbak közé várjuk a pilótáinkat, míg a versenyen dobogós helyezés a célkitűzés. A Hungaroring adottságai elvileg kedveznek az R23B kódjelű autónknak, igaz, a hasonló stílusú monacói pályán nem voltunk elég gyorsak. Remélem, hogy most más lesz a helyzet.
A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug szerint a McLaren-csapat és a szintén 3. helyen álló finn Kimi Räikkönen még versenyben van a világbajnoki cím elhódításáért: „Az elmúlt hetekben minden téren javítottunk az autón, így továbbra is látok lehetőséget a végső sikerekre. Ugyanakkor azt is ki kell jelentenem, hogy Michael Schumacher a legnagyobb esélyes, s a Ferrari szintén bizakodhat.”
A Magyar Nagydíj műsora. Augusztus 21., csütörtök: általános teszt: 14 óra; péntek: 4 csapat tesztje 8.30, 1. szabadedzés: 11, 1. időmérő edzés: 14.; szombat: 2. szabadedzés: 9, 3. szabadedzés: 10.15, bemelegítés: 13.30, 2. időmérő edzés: 14.; vasárnap: Magyar Nagydíj: 14. (1 kör: 4,574 km, a versenytáv: 70 kör, 306,458 km).
***
Épül, szépül, gyorsul.
A 18. Magyar Nagydíj előtt jelentős változások történtek a Hungaroringen. Az átalakítás célja az volt, hogy izgalmasabb s gyorsabb futamokat láthassanak a szurkolók. Az eddig 3,971 km-es pályát meghosszabbítottak, így 4,381 km lett. A kanyarok száma ugyan nem változott (14), de tekintettel arra, hogy a célegyenes a korábbi 586,29 méter helyett jelenleg 788,9 méter, a versenyzők sokkal jelentősebb sebességgel – a szakértők szerint ez meghaladhatja a 320 km/órát is – érkeznek az első fordulóhoz. A korábbi 14 méterrel szemben a kanyarban 18 méterre nőtt a szélesség. További újdonság a zárt láncú kamerarendszer, az ütközőfalak, az elektromos hálózat, a parkolók létesítése is. (MTI)
Rétvári Bence: Magyarország történetének legnagyobb tanárbéremelése zajlik