Olaszország, legalábbis Monza környéke, mint rendesen, ebben az évben is „megőrült” a vasárnapi Formula–1-es Olasz Nagydíj előtt. Teljes volt a káosz.
A világhírű pályához vezető utakon óriási dugók alakultak ki, még lépésben sem tudtak előre jutni a járművek. A szurkolók a szűk utakon nem törődtek a szabályokkal, szinte eltorlaszolták az utakat.
A főszereplőknek, a pilótáknak természetesen nem volt ilyen gondja, számukra minden biztosított volt ahhoz, hogy a legjobbat nyújtsák.
Baumgartner Zsolt, aki a két héttel ezelőtti debütálás után ismét bizalmat kapott az istálló főnökeitől, optimista volt a rajt előtt, ami az ő esetében azt jelenthette, hogy elmondta, szeretné befejezni a futamot, teljesíteni az 53 körös versenyt.
A helyszínen lévő szurkolók, s tán egész Itália bízott abban, hogy a Ferrari diadalmaskodik a nagydíjon. Nos, nem kellett csalódniuk, mert az élről induló Michael Schumachernek köszönhetően a verseny végén ismét a szuperistálló tagjai ölelkezhettek össze boldogan.
Tudnivaló volt, hogy Montoyának a rajt után kockáztatnia kell, ha a német elé akar kerülni, aki kiválóan jött el a rajtrácsról. A kolumbiainak jószeivel csak ekkor, az első körben volt esélye arra, hogy az élre álljon. Támadta is Schumachert, aki azonban visszaverte ezt, s ezután már nem is adott esélyt ellenfelének. Ellenkezőleg! Körről körre növelte az előnyét.
Izgalmat, pontosabban veszélyt az jelentett a szélvészgyors pályán, hogy a 4. körben a brazil Da Matta Toyotájának bal hátsó kereke defektet kapott, az autó megpördült, s a kavicságyban állt meg. Szerencsére sérülés, baleset nem történt.
Közben Montoya hihetetlen erőfeszítéseket tett ugyan, hogy a német elé – de legalábbis a közelébe – kerüljön, ez azonban lehetetlen volt ezen a vasárnapon. A Ferrari ötszörös világbajnokának csak a 31. és a 34. kör között akadt némi gondja. Ekkor – a második kerékcserét és tankolást követően – nem tudott az első helyre visszajönni, így három kört Montoya mögött autózott. A 35.-ben azonban visszavette az elsőséget, s ettől kezdve ismét ő volt az úr a pályán, miközben Baumgartner a 13. helyre „lopakodott” előre.
A 46. körben az 5. helyen haladó Coulthard műszaki hiba miatt feladta a száguldást, a leintés előtt pedig a német Heinz-Harald Frentzen kiállni kényszerült, így a magyar pilóta végül a 11. helyen fejezte be a versenyt.
A győzelmet Schumacher és a Ferrari szerezte meg az olasz szurkolók örömére. Győzelmével a német az indianapolisi futam előtt három pontra növelte az előnyét Montoya előtt, míg a konstruktőrök versenyében az olasz csapat négy pontra közelítette meg a BMW-t.
Az Olasz Nagydíj végeredménye. 1. Michael Schumacher (német, Ferrari) 1:14:19,838 ó (247,585 km/óra átlagsebesség), 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 5,294 mp hátrány, 3. Barrichello (brazil, Ferrari) 11,835, 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 12,834, 5. Gené (spanyol, Williams-BMW) 27,891, 6. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda) 1 kör hátrány, 7. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1 k. h., 8. Alonso (spanyol, Renault) 1 k. h., … 11. Baumgartner (magyar, Jordan-Ford) 2 k. h.
A vb állása a 14. futam után. Pilóták: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 82 pont, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 79, 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 75, 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 58, 5. Barrichello (brazil, Ferrari) 55, 6. Alonso (spanyol, Renault) 55. Konstruktőrök: 1. Williams-BMW 141 pont, 2. Ferrari 137, 3. McLaren-Mercedes 120, 4. Renault 79, 5. BAR-Honda 18, 6. Jaguar-Cosworth 17.
„Arcátlanság azt állítani, hogy Ukrajna áll legközelebb az EU-tagsághoz”
