Sivatagban a Formula–1

-FORMULA-1-

MTI - Munkatársunktól
2004. 04. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bahrein feltételezhetően nem unalmas ország azoknak, akik vastag pénztárcával közlekednek, s errefelé, köszönhetően az olajnak, sokan vannak ilyenek. Ez a hétvége azonban nem a dúsgadzag olajosokról szól, bár a pénz az ország szupermodern versenypályáján is szerepet játszik. Azon a pályán, amelyet röpke másfél év alatt „dobtak” össze a derék arabok. Megtehették, mert miután Bernie Ecclestone, az F–1 főnöke és az 52 éves Hamad bin Isza al-Kalifa, a Budapestnél nem sokkal nagyobb ország uralkodója egymás kezébe csapott, megnyíltak a csatornák, ömlött a vállalkozásba az amerikai dollár és a bahreini dinár. Ez év márciusára el is készült a szahiri pálya, amelyen – figyelem, ez is része lesz a Formula–1 történelmének – Jean Alesi tette meg az első kört. Pontosabban a sokadikat az arab világban, hiszen 1958-ban jártak már pilóták a világnak ezen a részén. 1958-ban Marokkóban rendeztek futamot.
A rendezők most Bahrein fővárosától, El-Manámától 25 kilométerre, Szahirban építették fel az 5417 méteres körpályát – 150 millió dollárért…
Bahrein – a neve kék tengert jelent – a Perzsa-öböl déli részén, 35 szigeten fekvő kis sivatagi ország, amelynek a népessége csupán 656 ezer fő.
Az uralkodó, aki nagy barátja az autó- és motorsportnak, s tiszteletbeli elnöke az állami autósportszövetségnek, két évvel ezelőtt írta alá a hosszú távú megállapodást Ecclestone-nal az F–1-es futamok bahreini rendezéséről.
S ez a nap, mármint a rendezésé, el is érkezett. Tegnap az első és a második szabadedzést rendezték a sivatagba varázsolt pályán.
Annak ellenére, hogy mindenki számára ismeretlen volt a pálya, nagy fölényben volt a Ferrari, így az első részsiker, talán már felesleges is leírni, az olasz istállóé volt. Michael Schumacher volt a leggyorsabb a csapattárs, Rubens Barrichello előtt. Jól autózott Baumgartner Zsolt is. Három pilótát megelőzve – az istállója, a Minardi-Cosworth legjobbjaként – 22. lett.
A második körre már csökkent a Ferrari fölénye, igaz, Barrichello volt a leggyorsabb, Schumacher azonban csak a negyedik lett. Baumgartner négy pilótát, valamint a mért kör nélkül zárt Räikkönent megelőzve a 20. helyen végzett.
Nagy meglepetést jelentett Davidson és Klien szereplése: a BAR-Honda tesztpilótája harmadikként, míg a Jaguar-Cosworth újonca ötödikként zárt.
A nagy vesztes Kimi Räikkönen, aki motorhiba miatt nem teljesített mért kört a 2. szabadedzésen. Mivel motocserére lesz szükség, a szombati időmérőn elért helyezéséhez képest tíz rajtráccsal hátrébb kezdi a vasárnapi futamot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.