Schumacher és a Ferrari tökéletes idénye

F O R M U L A – 1 A hét végi Brazil Nagydíjjal befejeződött az idény, amelyen már régóta nem kérdés, hogy ki a világbajnok pilóta (Michael Schumacher), és melyik a legjobb csapat (Ferrari). Tarolt a maranellói istálló, nem véletlen, hogy a vetélytársak közösen azon törik a fejüket, milyen változtatással kerülhetnének közelebb hozzá. Az év magyar szempontból is érdekes volt: Baumgartner Zsolt mind a 18 futamon rajthoz állt, egy pontot szerzett, mégis kérdéses jövője a sportágban.

Munkatársunktól
2004. 10. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vége. A vasárnap esti Brazil Nagydíjjal befejeződött az idei Formula–1-es szezon; az izgalmas versenyt Montoya nyerte Räikkönen és Barrichello előtt, M. Schumacher a hetedik, Baumgartner Zsolt a 16. lett. Legalábbis papíron. Mert a Ferrarinak, Michael Schumacher dominanciájának köszönhetően voltaképpen már réges-rég véget ért az igazi verseny. Nem véletlen, hogy Ross Brawn, a tűzpiros autók technikai igazgatója álomszezonnak nevezte a mögöttük hagyott idényt. Ahogy fogalmazott: „Két évvel ezelőtt azt hittem, felülmúlhatatlan lesz a 2002-es idényünk. Most pedig nemcsak megismételtük, hanem bizonyos szempontból még sikeresebbek is voltunk.” A brit szakember ezzel a kettős diadalra célzott: a maranellói istálló két pilótája, Schumacher és Barrichello tizenöt futamot nyert meg, ezzel az egy szezonban aratott diadalok tekintetében beállította saját 2002-es és a McLaren 1988-as csúcsát. „Tavaly a kemény munka hozta meg a gyümölcsét, bebizonyítottuk, hogy a nehéz helyzeteken is úrrá tudunk lenni. Azt is láthatta mindenki, hogy képesek vagyunk a harcra. Most könnyebben ment, de ezúttal is sokat kellett ezért dolgozni” – folytatta Brawn, utalva többek között arra, hogy amíg tavaly csupán az utolsó versenyen dőlt el, hogy Michael Schumacher megvédi címét, ezúttal a német zseni történelmi sikerként tizenhárom alkalommal állt a dobogó felső fokára, és hetedszer is világbajnok lett. Az sem mellékes, hogy a Ferrari sorozatban hatodszor nyerte meg a konstruktőrök versenyét.
Nem csoda, hogy a többiek azon törik a fejüket, mit is találjanak ki az egyeduralkodó hatalmának megdöntésére. Interlagosban a Ferrari kivételével az összes csapat egy asztalhoz ült a sportág „mindenhatójával”, Bernie Ecclestone-nal. A megállapodás is megszületett: csökkentik a jövőben a költségeket, hátha ezzel egyenes arányban a különbség is csökkenni fog. A tesztelésre és a gumikra új szabálytervezetet nyújtanak be, ezzel próbálnak a világbajnokhoz közelebb férkőzni – a „király” erejét látva erősen kérdéses, elegendőnek bizonyulnak-e egyáltalán ezek a törekvések. „Ezek csak az első reformok lesznek” – íme a közös nyilatkozat, bizonyítva, sokan unják a Ferrari-hegemóniát. Mindazonáltal a többség elismeri: fantasztikusan gyors és stabil a két tűzpiros autó, amiért csak elismerést érdemel az istálló.
Nemkülönben az idősebb Schumacher, aki nem unja még a sikereket, jövőre is ott lesz a mezőnyben. Lesz, aki megállítsa?
Ezt tervezi jó (?) eséllyel a Williams-BNW-t a McLaren-Mercedesre cserélő kolumbiai Juan Pablo Montoya (a vasárnapi győzelme után vajon nem bánta meg, hogy otthagyja a futamról futamra jobbnak tűnő kocsiját?), újdonsült márkatársa, a finnek kedvence, Kimi Räikkönen, a Reanult-val versenyző Fernando Alonso vagy a két Honda-pilóta, a Szato, Button duó (a héten dőlt el, hogy utóbbi egy évig még kénytelen a csapatnál maradni). No és persze Rubens Barrichello is kitörne már a német mögül – kérdés, egyrészt képes-e erre, másrészt engedélyezi-e ezt maga az istálló.
A szezon rövid értékelése természetesen Baumgartner Zsoltra is ki kell, hogy térjen, elvégre sporttörténelmi idény után vagyunk: hazánk a Minardi színeiben az összes futamon érdekelve volt, sőt egy világbajnoki pontot is ünnepelhettünk. „A fiúk remekül dolgoztak a boxban Brazíliában is, jó volt érezni, hogy bíznak bennem. Nagyon kemény évet csináltunk végig közösen, és szeretném megköszönni nekik azt a sok munkát és törődést, aminek révén eljuthattunk oda, hogy a Minardi ezt az évet szerzett ponttal fejezheti be” – nyilatkozta az MTI-ben Baumgartner, aki hozzátette: nem titkolja, az év elején nem volt könnyű elviselni a néha méltatlan kritikákat, és azt, hogy mindenki Brunit tartotta a jobb pilótának, továbbá igyekeztek beállítani kettejük párharcát úgy, mintha magának esélye sem lenne.
„Ezek a kritikák azonban nem elbizonytalanítottak, hanem még keményebb küzdelemre és kitartásra ösztönöztek. Azt hiszem, az év közepe felé már látszott, hogy a Minardin belül változhatnak az előre felállított erőviszonyok, és nagyon boldog vagyok, hogy a versenyek jelentős részében célba tudtam juttatni az autót, ráadásul legtöbbször úgy, hogy engem intettek le hamarabb. Köszönöm Paul Stoddartnak és az egész csapatnak a segítséget. Remélem, hogy a magyar Forma–1-es rajongóknak nem okoztam csalódást. Minden tőlem telhetőt megtettem annak érdekében, hogy büszkék lehessenek rám, és örülök, hogy a 2004-es évet követően már elmondhatjuk, van magyar pontszerző a Forma–1-ben. A jövőt illetően még sok a bizonytalanság, egyelőre minden képlékeny, de ezt a számomra felejthetetlen évet már senki nem veheti el tőlem” – mondta az összetettben 20. helyen záró magyar. Mostantól újra a szponzorok kerülnek előtérbe, indul a hajsza a jövő évi pénzért.

A világbajnokság végeredménye, versenyzők: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 148 pont, 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 114, 3. Button (brit, BAR-Honda) 85, 4. Alonso (spanyol, Renault) 59, 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 58, 6. Trulli (olasz, Renault 46, Toyota 0) 46, 7. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 45, 8. Szato (japán, BAR-Honda) 34, 9. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 24, 10. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes) 24, … 20. Baumgartner Zsolt (magyar, Minardi) 1. Csapatok: 1. Ferrari 262 pont, 2. BAR-Honda 119, 3. Renault 105, 4. Williams-BMW 88, 5. McLaren-Mercedes 69, 6. Sauber-Petronas 34, 7. Jaguar-Cosworth 10, 8. Toyota 9, 9. Jordan-Ford 5, 10. Minardi-Cosworth 1.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.