Mint azt a Dakar-rali szakértői a kényelmes karosszékekből megjósolták, a keddi nap alaposan átrendezte az élmezőnyt a sivatagi száguldásban. Az Agadir és Szmara közötti táv s az eddigi legkeményebb, 381 kilométeres szelektív szakasz előtt még az amerikai Gordon (Volkswagen), valamint a két francia, Peterhansel (Mitsubishi) és Saby (Volkswagen) állt az első három helyen, pillanatnyilag azonban a szakaszgyőztes brit McRae (Nissan), a belga De Villers (Nissan) és az egykori alpesi síző klasszis, a francia Alphand (Mitsubishi) neve áll az összesített eredménylista tetején. S bizony a nagy esélyesnek tartott Mitsubishi csapat vezetésének nem csak a melegtől főhet a feje, hiszen az első tízben csupán Alphand révén képviseltetik magukat. A címvédő Peterhansel visszacsúszott a 14. helyre, hátránya 21:57 perc, a spanyol Roma pedig már több mint 30 percet kapott McRae-től, s a Dakar tavalyi motoros győzteseként elmélkedhet, hogy olykor könnyebb két keréken, mint négyen.
Ami néhány szinttel lentebb a mieinket illeti, ne fukarkodjunk egy elismeréssel: a Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős nagyot alakított, hiszen a 28. helyen ért célba, s ez az ő Nissanjukkal szenzációszámba megy. (Kisék most bánhatják igazán, hogy néhány napja egy váltócseréből adódóan lekéstek egy ellenőrző pontot, és ezért több mint hétórás büntetést kaptak.) Palikék a 48., Szalayék az 55., Lisziék a 66. helyen értek célba. Az összetettben a Palik, Darázsi kettős áll a legjobban, a 42. helyen.
A motorosoknál a szakaszt az ausztrál Caldecott nyerte, Varga Ákos 44., Nagy Péter 57., Hermann Henrik 172. lett. Összetettben a spanyol Coma vezet, legjobb magyarként Varga a 41. helyen áll. A mezőny kutya kemény szakaszon van túl, de a jelzőkkel csínján kell bánni, mert ma Szmara és Zuérat között a 622 km-es távon 492 km-es gyorsasági szakasz következik…
Egy pécsi férfi megakadályozta saját meggyilkolását
