Hét végén a Dakar-rali mezőnye fél távhoz érve hozzávetőleg szintúgy a felére csappant, már csak 88 autó, 120 motor és 44 kamion van versenyben (a szilveszteri barcelonai rajtál még 466 jármű sorakozott fel), s a megpróbáltatások közepette mindenkinek nagyon jól jött a vasárnapi pihenőnap. Mondjuk ezt különösképpen az utóbbi etapok történései ismeretében. A mezőnyből többen is színt vittek a mauritániai hadsereg szürke hétköznapjaiba, lévén, hogy egyeseket a katonaság ásott ki a homokból. A legrutinosabb magyar pilótának, Szalay Balázsnak természetesen az ásásban is van gyakorlata, amit hasznosíthatott is: „Elég volt egyetlen rossz döntés, rossz irányból kerültünk meg egy homokdűnét, és máris a süppedős dombok között találtuk magunkat. Negyven perc alatt szabadítottuk ki magunkat, amikor már úgy éreztem, a fél sivatagot elhordtuk.”
Akadtak, akiknek azért kellett vesztegelniük, mert elfogyott az üzemanyaguk. A motorosok adagját eleve alulkalkulálta a rendezőség, s ezt Nagy Péter is megtapasztalta, aki húsz órát töltött a sivatagban a felmentőseregre várva… A rajtnál 11 egységet számláló, s egymást példamutató módon segítő magyar kontingens tagjai közül azonban minden nehézség dacára tízen még versenyben vannak, s mondhatjuk, hogy igen jól állunk! Az autósoknál a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 20., a Palik Lászó, Darázsi Gábor duó 22., a motorosoknál pedig az első Dakarján szereplő Varga Ákos a 26. helyet foglalja el.
Az élmezőnyben helyre állni látszik a világ rendje, hiszen az autósoknál a címvédő francia Peterhanel vezet, húsz perccel a mitsubishis csapat- és honfitársa, az egykori alpesi síző Alphand előtt. A motorosoknál is francia versenyző, a KTM-es Despres áll az első helyen, de csak azért, mert a szombati szakaszon győztes, s élre ugró olasz Meonit tíz perce megbüntették. A Dakar korábbi kétszeres győztese még szerdán 4,4 kilométerre eltávolodott a kijelölt útvonaltól, s a szabályok szerint csak 3,5 km-re lehet letérni. Hát igen, aki nyerni akar annak tényleg ismernie kell a sivatagot…
A Dakar-rali állása, autósok: 1. Peterhansel (francia, Mitubishi) 22:45:57 ó, 2. Alphand (francia, Mitubishi) 20:01 perc hátrány, 3. Kleinschmidt (német, Volkswagen) 40:26 p h., … 20. Szalay (Opel) 11:53:00 ó h, … 22. Palik (Nissan) 12:20:11 ó h., … 41. Kis S. (Nissan) 17:59:32 ó h., … 82. Liszi (Mitsubishi) 39:45:18 ó h.
Motorosok: 1. Despres (francia, KTM) 23:44:27 ó, 2. Coma (spanyol, KTM) 1:56 p h., 3. Cox (dél-afrikai, KTM) 3:29 p h., … 26. Varga 5:11:26 ó h., … 78. Nagy 20:29:03 ó h.,
Kamionosok: 1. Kabirov (orosz, Kamaz) 29:58:02 ó, 2. Bekx (holland, belga, DAF) 1:41:22 ó h, 3. Szugavara (japán, Hino) 3:47:3 ó h., …24. Darázsi Zs. (MAN) 14:08:39 ó h., …26. Szaller (Mercedes) 16:43:22 ó h.
Kemény bírálatot kapott Zelenszkij
