Nemcsak vezetni, ásni is tudni kell

A U T Ó S P O R T

Munkatársunktól
2005. 01. 10. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hét végén a Dakar-rali mezőnye fél távhoz érve hozzávetőleg szintúgy a felére csappant, már csak 88 autó, 120 motor és 44 kamion van versenyben (a szilveszteri barcelonai rajtál még 466 jármű sorakozott fel), s a megpróbáltatások közepette mindenkinek nagyon jól jött a vasárnapi pihenőnap. Mondjuk ezt különösképpen az utóbbi etapok történései ismeretében. A mezőnyből többen is színt vittek a mauritániai hadsereg szürke hétköznapjaiba, lévén, hogy egyeseket a katonaság ásott ki a homokból. A legrutinosabb magyar pilótának, Szalay Balázsnak természetesen az ásásban is van gyakorlata, amit hasznosíthatott is: „Elég volt egyetlen rossz döntés, rossz irányból kerültünk meg egy homokdűnét, és máris a süppedős dombok között találtuk magunkat. Negyven perc alatt szabadítottuk ki magunkat, amikor már úgy éreztem, a fél sivatagot elhordtuk.”
Akadtak, akiknek azért kellett vesztegelniük, mert elfogyott az üzemanyaguk. A motorosok adagját eleve alulkalkulálta a rendezőség, s ezt Nagy Péter is megtapasztalta, aki húsz órát töltött a sivatagban a felmentőseregre várva… A rajtnál 11 egységet számláló, s egymást példamutató módon segítő magyar kontingens tagjai közül azonban minden nehézség dacára tízen még versenyben vannak, s mondhatjuk, hogy igen jól állunk! Az autósoknál a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 20., a Palik Lászó, Darázsi Gábor duó 22., a motorosoknál pedig az első Dakarján szereplő Varga Ákos a 26. helyet foglalja el.
Az élmezőnyben helyre állni látszik a világ rendje, hiszen az autósoknál a címvédő francia Peterhanel vezet, húsz perccel a mitsubishis csapat- és honfitársa, az egykori alpesi síző Alphand előtt. A motorosoknál is francia versenyző, a KTM-es Despres áll az első helyen, de csak azért, mert a szombati szakaszon győztes, s élre ugró olasz Meonit tíz perce megbüntették. A Dakar korábbi kétszeres győztese még szerdán 4,4 kilométerre eltávolodott a kijelölt útvonaltól, s a szabályok szerint csak 3,5 km-re lehet letérni. Hát igen, aki nyerni akar annak tényleg ismernie kell a sivatagot…
A Dakar-rali állása, autósok: 1. Peterhansel (francia, Mitubishi) 22:45:57 ó, 2. Alphand (francia, Mitubishi) 20:01 perc hátrány, 3. Kleinschmidt (német, Volkswagen) 40:26 p h., … 20. Szalay (Opel) 11:53:00 ó h, … 22. Palik (Nissan) 12:20:11 ó h., … 41. Kis S. (Nissan) 17:59:32 ó h., … 82. Liszi (Mitsubishi) 39:45:18 ó h.
Motorosok: 1. Despres (francia, KTM) 23:44:27 ó, 2. Coma (spanyol, KTM) 1:56 p h., 3. Cox (dél-afrikai, KTM) 3:29 p h., … 26. Varga 5:11:26 ó h., … 78. Nagy 20:29:03 ó h.,
Kamionosok: 1. Kabirov (orosz, Kamaz) 29:58:02 ó, 2. Bekx (holland, belga, DAF) 1:41:22 ó h, 3. Szugavara (japán, Hino) 3:47:3 ó h., …24. Darázsi Zs. (MAN) 14:08:39 ó h., …26. Szaller (Mercedes) 16:43:22 ó h.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.