Rossi most elbukta

Az évad megannyi fordulata után még a valenciai zárófutam is tartogatott csavart a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában: Valentino Rossi elesett, így elbukta nyolcadik vb-címét, s az amerikai Nicky Hayden fejére került a korona. A 125 kcm-esek között Talmácsi Gábor hetedik lett.

2006. 10. 30. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nicky Hayden (Honda) már ötvenegy ponttal is vezetett a MotoGP összetett versenyében, ahol a győztesnek huszonöt, a tizenötödiknek egy egység jár, ez bizony komoly előny; ám a hétszeres világbajnok Valentino Rossi (Yamaha) ledolgozta. Mi több, annak a hatalmas malőrnek a következményeként, hogy az utolsó előtti futamban Estorilban Haydent a saját csapattársa (!), Daniel Pedrosa ütötte ki, Rossi már nyolcpontos előny birtokában érkezett Valenciába, és az időmérő után az első rajtkockából vághatott neki a távnak. A startot, mint általában, most is elrontotta, rögtön visszaesett a hatodik-hetedik helyre, de sokkal nagyobb, végzetes hiba volt, hogy az ötödik körben bukott. Bár pillanatnyi késlekedés nélkül visszapattant a motorjára, és bejött a pontszerzők közé, tizenharmadik lett, Haydennek a harmadik hely – a két Ducati, Troy Bayliss és Loris Capirossi mögött – élete első világbajnoki címét jelentette a gyorsasági-világbajnokság királykategóriájában. Ott, ahol jövőre a 990 köbcentis motorok helyét a 800-asok veszik át.
Valenciában a 250 kcm-esek között a San Marinó-i Alex de Angelis (Aprilia) győzött, de a legtöbbet, a világbajnoki címet a spanyol Jorge Lorenzo (Aprilia) nyerte, aki ezúttal negyedik, míg a futamot tizenhárom pontos hátrányból kezdő riválisa, az olasz Andrea Dovizioso (Honda) csak hetedik lett. A 125 kcm-ben már jóval korábban eldőlt, hogy a spanyol Alvaro Bautista (Aprilia) az idei világbajnok, így őt valószínűleg az sem bosszantotta különösebben, hogy most lemaradt a dobogóról, a negyedik helyen végzett. Hector Faubel (Aprilia) személyében így is spanyol győztest köszönthettek, ami pedig a magyar kontingenst illeti, Talmácsi Gábor (Honda) a 8., Tóth Imre (Aprilia) pedig a 33. helyen ért célba. „Boldog vagyok, mert sikerült megszereznem a legjobb hondás címet az összetettben, és a körülményekhez képest jól zártuk az évet” – értékelt Talmácsi az idény utolsó futama után. A világbajnokságon az idén hetedikként zárt, de a tavalyi bronzérme után valószínűleg nem lett rosszabb motoros – csak éppen a Honda volt gyengébb az előző évi KTM-nél –, és ezt jövőre éppen a 250 kcm-be feljebb lépő Bautista helyén bizonyíthatja is.
A világbajnokság végeredménye, 125 kcm: 1. Bautista (spanyol, Aprilia) 338 pont, 2. Kallio (finn, KTM) 262, 3. Faubel (spanyol, Aprilia) 197, … 7. Talmácsi (Honda) 119. 250 kcm: 1. Lorenzo (spanyol, Aprilia) 289, 2. Dovizioso (olasz, Honda) 272, 3. de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 228. MotoGP: 1. Hayden (amerikai, Honda) 252, 2. Rossi (olasz, Yamaha) 247, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 229.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.