Felére fogyatkozott a magyar autós kontingens a Dakar-ralin, a keddi szakaszon ugyanis a Kis Sándor, Czeglédi Péter (Nissan) és a Kristóf Márton, Simon Péter (Bowler) duó is kénytelen volt feladni a versenyt.
Kis Sándorék a tegnapelőtt tönkrement váltójukat még megjavították, de aztán beleestek egy másfél méteres, az őszi nagy esők által kivájt gödörbe, amelyet betemetett a porhomok. Kisék a környező bokrok meggyújtásával próbálták elriasztani az arra kóboroló vadállatokat, és így adtak jeleket a „söprögető” kamionnak (ez az utolsó biztonsági autó – a szerk.), amelyik hajnali 6 óra körül meg is érkezett hozzájuk, és kihúzta őket a gödörből. A megpróbáltatásoknak azonban még nem volt vége, ezeket Kis Sándor így elevenítette fel: „Még több mint négy és fél óránk volt arra, hogy beérjünk a kétszázötven kilométerre levő célba. Húsz perce lehettünk úton, amikor fény villant hátulról. Azt hittem, a hátsó lámpánk esett ki a helyéről, az világít, ám pár másodperc múlva belenéztem a visszapillantó tükörbe, és azt láttam, hogy lángol az autó. Ahogy a fékolaj kispriccelt a forró féktárcsára, meggyulladt az egész, majd később átterjedt a gumira, amely fölött háromszáz liter benzin volt. A két poroltónk nem bizonyult elegendőnek, így homokkal és a nálunk lévő tartalék vízzel kezdtünk oltani. Hála Péter és szerénységem lélekjelenlétének, nagy nehezen eloltottuk a lángoló autót. Mivel újabb másfél órát elvesztettünk, nem értünk be időre a rajtpapírokért, így nem folytathatjuk tovább versenyt. Ez a szabály. Az a baj, hogy a következő Dakarra megint egy évet kell várnunk…”
Mint ahogyan Kristóféknak is, akiknek ugyancsak lerobbant és elakadt az autójuk. A melléjük érkező, Szobi Balázs által vezetett kamion kihúzta őket egy egyenesebb útszakaszra, de képtelenek voltak továbbmenni. A szervizkamionjuk pedig eltévedt, és beleesett egy gödörbe… S hiába a GPS és a műholdas telefon, a hírek szerint csak a helyi pásztorok segítségének köszönhetően érkezett meg a felmentő sereg, de már későn.
Kisék és Kristófék tehát már hazafelé tartanak, a Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Frontera) és a Palik László, Darázsi Gábor (Nissan) egységek azonban jó tempóban Dakar felé haladnak. A tegnapi szakaszon Szalayék voltak a gyorsabbak, ők az 52., a féltengelytörést szenvedett Palikék a 68. időt érték el. Az összetettben helyet cseréltek, most Szalayék a jobbak, a 43. helyen éppen Palikék előtt állnak, 3:45 perc előnynel.
A spanyol Sainz (Volkswagen) második szakaszgyőzelmét aratta, és az összetettben 3:36 perc az előnye csapattársa, a dél-afrikai De Villiers előtt. A motorosoknál a spanyol Esteve Puyol (KTM) nyerte a szakaszt honfitársa, a címvédő Coma (KTM) előtt, de az összetettben fordított a sorrend, Coma előnye 9:56 perc. Kátai Péter tegnap 39., Dési János 66. lett, összetettben a 37., illetve a 60. helyet foglalják el. Kamionos egységeink közül a szakaszon Darázsi Zsolték a 28., Szallerék a 39., Szobiék a 46. legjobb időt érték el, összetettben Darázsiék a 21. helyen állnak; nem vagyunk teljesen gödörben.
Megható pillanatokat élt át Kapu Tibor Houstonban
