Gödörben a sivatagban

A U T Ó S P O R T

2007. 01. 11. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felére fogyatkozott a magyar autós kontingens a Dakar-ralin, a keddi szakaszon ugyanis a Kis Sándor, Czeglédi Péter (Nissan) és a Kristóf Márton, Simon Péter (Bowler) duó is kénytelen volt feladni a versenyt.
Kis Sándorék a tegnapelőtt tönkrement váltójukat még megjavították, de aztán beleestek egy másfél méteres, az őszi nagy esők által kivájt gödörbe, amelyet betemetett a porhomok. Kisék a környező bokrok meggyújtásával próbálták elriasztani az arra kóboroló vadállatokat, és így adtak jeleket a „söprögető” kamionnak (ez az utolsó biztonsági autó – a szerk.), amelyik hajnali 6 óra körül meg is érkezett hozzájuk, és kihúzta őket a gödörből. A megpróbáltatásoknak azonban még nem volt vége, ezeket Kis Sándor így elevenítette fel: „Még több mint négy és fél óránk volt arra, hogy beérjünk a kétszázötven kilométerre levő célba. Húsz perce lehettünk úton, amikor fény villant hátulról. Azt hittem, a hátsó lámpánk esett ki a helyéről, az világít, ám pár másodperc múlva belenéztem a visszapillantó tükörbe, és azt láttam, hogy lángol az autó. Ahogy a fékolaj kispriccelt a forró féktárcsára, meggyulladt az egész, majd később átterjedt a gumira, amely fölött háromszáz liter benzin volt. A két poroltónk nem bizonyult elegendőnek, így homokkal és a nálunk lévő tartalék vízzel kezdtünk oltani. Hála Péter és szerénységem lélekjelenlétének, nagy nehezen eloltottuk a lángoló autót. Mivel újabb másfél órát elvesztettünk, nem értünk be időre a rajtpapírokért, így nem folytathatjuk tovább versenyt. Ez a szabály. Az a baj, hogy a következő Dakarra megint egy évet kell várnunk…”
Mint ahogyan Kristóféknak is, akiknek ugyancsak lerobbant és elakadt az autójuk. A melléjük érkező, Szobi Balázs által vezetett kamion kihúzta őket egy egyenesebb útszakaszra, de képtelenek voltak továbbmenni. A szervizkamionjuk pedig eltévedt, és beleesett egy gödörbe… S hiába a GPS és a műholdas telefon, a hírek szerint csak a helyi pásztorok segítségének köszönhetően érkezett meg a felmentő sereg, de már későn.
Kisék és Kristófék tehát már hazafelé tartanak, a Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Frontera) és a Palik László, Darázsi Gábor (Nissan) egységek azonban jó tempóban Dakar felé haladnak. A tegnapi szakaszon Szalayék voltak a gyorsabbak, ők az 52., a féltengelytörést szenvedett Palikék a 68. időt érték el. Az összetettben helyet cseréltek, most Szalayék a jobbak, a 43. helyen éppen Palikék előtt állnak, 3:45 perc előnynel.
A spanyol Sainz (Volkswagen) második szakaszgyőzelmét aratta, és az összetettben 3:36 perc az előnye csapattársa, a dél-afrikai De Villiers előtt. A motorosoknál a spanyol Esteve Puyol (KTM) nyerte a szakaszt honfitársa, a címvédő Coma (KTM) előtt, de az összetettben fordított a sorrend, Coma előnye 9:56 perc. Kátai Péter tegnap 39., Dési János 66. lett, összetettben a 37., illetve a 60. helyet foglalják el. Kamionos egységeink közül a szakaszon Darázsi Zsolték a 28., Szallerék a 39., Szobiék a 46. legjobb időt érték el, összetettben Darázsiék a 21. helyen állnak; nem vagyunk teljesen gödörben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.