Kerék nélkül nehéz

A U T Ó S P O R T

2007. 01. 16. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap Mauritániában Tísit és En-Nema között – ha arrafelé lenne olyan – a 129-es kilométerkőnél gyakorlatilag eldőlt, hogy a Volkswagen sokadik nekifutás után idén sem bír a Mitsubishivel a Dakar-ralin. Az ominózus pontnál történt, hogy az összetettben vezető De Villiersnek kigyulladt az autója. A dél-afrikai pilóta és navigátora a tüzet eloltotta ugyan, ám a járművük már csak vontatókötélen tudta folytatni az utat… Nem járt sokkal jobban a német csapat másik ásza, a kétszeres ralivilágbajnok spanyol Sainz sem, aki az első héten négy napon keresztül állt az élen. Vasárnap aztán tönkrement a kormányszervója, és a második helyről viszszaesett a negyedikre, tegnap pedig hiába autózta a legjobb időt az első ellenőrző pontig, később csődöt mondott az elektronikája.
A szakaszon a Dakar-rali emblematikus figurája, a francia Schlesser volt a leggyorsabb, aki 1999-ben és 2000-ben egy saját fejlesztésű Renault Buggyval megnyerte a versenyt, idén pedig egy Fordot alakított át kénye-kedvére, és egy etapgyőzelme már volt vele. A mostani másodikkal feltornázta magát a harmadik helyre, a virtuális dobogón két francia, Peterhansel (Mitsubishi) és Alphand (Mitsubishi) mögé. Szinte hihetetlen, de a Mitsubishik úgy állnak az élen, hogy még egyetlen szakaszgyőzelmet sem arattak. A 2004-ben és 2005-ben győztes Peterhansel előnye címvédő honfitársával szemben 7:50 perc, Schlesser már szűk másfél órával van lemaradva.
Palik László (Nissan) továbbra is magabiztosan halad Dakar felé, tegnap 29. lett. Hétfőn tudtuk meg, hogy Szalay Balázsnak a vasárnap élete egyik legpechesebb napja volt. A második ellenőrző ponton a 19. helyen haladt át, ám a nagy száguldás közben kinyílt az Opel Antara csomagtartója, és kiestek belőle a pótkerekek. Szalay hallotta, hogy az autó hátuljánál zörög valami, meg is kérte a navigátorát, Bunkoczi Lászlót, nézze meg, mi a gond. Ő pedig csak azt látta, hogy lazán záródik a hátsó ajtó… Így esett meg, hogy amikor Szalayék 100 kilométerrel a szakasz vége előtt bal hátsó defektet kaptak, nem volt mit feltenniük a lyukas abroncs helyére. Egy óra negyven percet ácsorogtak, mire megérkezett a csapat versenykamionja, és adott nekik pótkereket. Végül éjjel 11 óra után értek be a célba, a 48. helyen. Tegnap Palikékhoz képest háromnegyed órás hátrányban, újra a 48. idővel zárták a szakaszt. Amikor De Villiers és Sainz még úton volt…
A motorosoknál a lett Vinters (KTM) bizonyult a legjobbnak a francia Despres (KTM) és a spanyol Coma (KTM) előtt. A lényeg: Despres csupán huszonkét másodpercet vert rá Comára, ami így a nullával egyenlő, mert a címvédő 54:36 perccel vezet előtte. Kátai Péter (KTM) 26. lett, összetettben pedig az előkelő 22. helyen olvashatjuk a nevét. Dési Jánosé sajnos a kiesett versenyzőkéhez kerül, mert a motorja menthetetlenül lerobbant.
A nap végére azonban jó hír jutott: Darázsi Zsolték (MAN) kamionja a 16. legjobb időt érte el, majd befutottak Szaller Zoltánék (MAN) a 24., Szobi Balázsék (MAN) pedig a 27. helyen; ezen a fronton valamennyi indulónk versenyben van.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.