Tegnap Mauritániában Tísit és En-Nema között – ha arrafelé lenne olyan – a 129-es kilométerkőnél gyakorlatilag eldőlt, hogy a Volkswagen sokadik nekifutás után idén sem bír a Mitsubishivel a Dakar-ralin. Az ominózus pontnál történt, hogy az összetettben vezető De Villiersnek kigyulladt az autója. A dél-afrikai pilóta és navigátora a tüzet eloltotta ugyan, ám a járművük már csak vontatókötélen tudta folytatni az utat… Nem járt sokkal jobban a német csapat másik ásza, a kétszeres ralivilágbajnok spanyol Sainz sem, aki az első héten négy napon keresztül állt az élen. Vasárnap aztán tönkrement a kormányszervója, és a második helyről viszszaesett a negyedikre, tegnap pedig hiába autózta a legjobb időt az első ellenőrző pontig, később csődöt mondott az elektronikája.
A szakaszon a Dakar-rali emblematikus figurája, a francia Schlesser volt a leggyorsabb, aki 1999-ben és 2000-ben egy saját fejlesztésű Renault Buggyval megnyerte a versenyt, idén pedig egy Fordot alakított át kénye-kedvére, és egy etapgyőzelme már volt vele. A mostani másodikkal feltornázta magát a harmadik helyre, a virtuális dobogón két francia, Peterhansel (Mitsubishi) és Alphand (Mitsubishi) mögé. Szinte hihetetlen, de a Mitsubishik úgy állnak az élen, hogy még egyetlen szakaszgyőzelmet sem arattak. A 2004-ben és 2005-ben győztes Peterhansel előnye címvédő honfitársával szemben 7:50 perc, Schlesser már szűk másfél órával van lemaradva.
Palik László (Nissan) továbbra is magabiztosan halad Dakar felé, tegnap 29. lett. Hétfőn tudtuk meg, hogy Szalay Balázsnak a vasárnap élete egyik legpechesebb napja volt. A második ellenőrző ponton a 19. helyen haladt át, ám a nagy száguldás közben kinyílt az Opel Antara csomagtartója, és kiestek belőle a pótkerekek. Szalay hallotta, hogy az autó hátuljánál zörög valami, meg is kérte a navigátorát, Bunkoczi Lászlót, nézze meg, mi a gond. Ő pedig csak azt látta, hogy lazán záródik a hátsó ajtó… Így esett meg, hogy amikor Szalayék 100 kilométerrel a szakasz vége előtt bal hátsó defektet kaptak, nem volt mit feltenniük a lyukas abroncs helyére. Egy óra negyven percet ácsorogtak, mire megérkezett a csapat versenykamionja, és adott nekik pótkereket. Végül éjjel 11 óra után értek be a célba, a 48. helyen. Tegnap Palikékhoz képest háromnegyed órás hátrányban, újra a 48. idővel zárták a szakaszt. Amikor De Villiers és Sainz még úton volt…
A motorosoknál a lett Vinters (KTM) bizonyult a legjobbnak a francia Despres (KTM) és a spanyol Coma (KTM) előtt. A lényeg: Despres csupán huszonkét másodpercet vert rá Comára, ami így a nullával egyenlő, mert a címvédő 54:36 perccel vezet előtte. Kátai Péter (KTM) 26. lett, összetettben pedig az előkelő 22. helyen olvashatjuk a nevét. Dési Jánosé sajnos a kiesett versenyzőkéhez kerül, mert a motorja menthetetlenül lerobbant.
A nap végére azonban jó hír jutott: Darázsi Zsolték (MAN) kamionja a 16. legjobb időt érte el, majd befutottak Szaller Zoltánék (MAN) a 24., Szobi Balázsék (MAN) pedig a 27. helyen; ezen a fronton valamennyi indulónk versenyben van.
Megható pillanatokat élt át Kapu Tibor Houstonban
