Marokkói útvesztőben

A U T Ó S P O R T

Munkatársunktól
2007. 01. 09. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vasárnap este Malagában behajózott a Dakar-rali mezőnye, hétfőn pedig Marokkóban a harmadik, Nadór és Er-Rasídíja közötti, 648 km-es szakaszon – amelyen 252 km volt a gyorsasági – belekóstolt Afrikába. Előtte azonban érdemes volt gyors helyzetjelentést készíteni. Európában két autó, három motor és egy kamion esett ki a karavánból, ami elenyésző, hiszen egy híján ötszáz jármű maradt: 177 autó, 242 motor és 80 kamion. Az autósoknál Szalay Balázs az 50., Palik László az 59., Kristóf Márton a 70., Kis Sándor pedig a 117. helyről várhatta a harmadik szakaszt.
Utóbbi a másodikon hiába volt a legjobb magyar a 37. helyével, az elsőn elszenvedett féltengelytörés komoly időveszteséggel járt. „A mezőny végén autózni szórakoztató, de leginkább fájdalmas… Ekkorra olyannyira szétesik a pálya, a talaj, hogy a versenyző már csak kínlódik” – jegyezte meg a tavaly az év autóversenyzőjének választott Kis Sándor, Szalay pedig már a harmadik etap kapcsán intett óvatosságra: „A szelektív szakasz első része különösen változatos navigációt igényel, a pálya maga egy útvesztő. De kikerülve a labirintusból sem szűnhet meg a figyelmünk, mert bár a sziklás utak nagy sebességre buzdítanak, a gázlók visszamozdítanak a megfelelő kerékvágásba.”
Elsőként most is a motorosok vágtak neki a távnak, s a szakaszt a Dakar-rali tavalyi győztese, a spanyol Coma nyerte. Összetettben egy másik spanyol, Esteve Puyol állt az élre, a címvédő pedig már a második, mindössze 26 másodperc hátránnyal. Az eddig vezető portugál Rodriguez csak 22. lett, és visszaesett a 6. helyre. A Mol regionális csapatát erősítő szlovák Katrinak ezúttal is remekül teljesített, a 13. legjobb időt motorozta, összetettben a 22. helyet foglalja el. Kátai Péter a szakaszon 43., Dési János 87., Hermann Henrik 151. lett, összetettben a 45., 78., 186. helyen állnak.
Az autósoknál megint a Volkswagen csapata ünnepelhetett, a dél-afrikai De Villiers lett a szakaszgyőztes a spanyol Sainz előtt, s az élen „házon belül” helycsere történt: a vezető portugál Sousa lecsúszott a harmadik helyre, és Sainz állt az élre, De Villiers a második. A 2004-ben és 2005-ben győztes francia Peterhansel a Mitsubishivel a negyedik, Sainztól bő hat perccel lemaradva. A magyar kontingensből Palikék végeztek legelőrébb, a 47. idő volt az övék, Kiséké a 69., Szalayéké a 81. Kristóféknak lapzártakor komoly nehézségeik voltak, s valószínűleg feladták a Dakart. A mieink különversenyében a Palik László, Darázsi Gábor kettős vezet, amely az összetettben a 48. helyen áll, Szalayék az 58.-ok, Kisék a 97.-ek. Késő este beért a célba három kamionos egységünk is, Szobi Balázsék a 29., Darázsi Zsolték a 39., Szaller Zoltánék a 39. helyen. Szobiék összetettben a 22.-ek, ez nem kis teljesítmény.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.