Elúsztak Szalayék álmai

A leghosszabb szakasz, és a legdrámaibb is – legalábbis a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős számára biztosan.

2013. 07. 11. 19:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pedig a Selyemút-rali ötödik szakaszán a 420. kilométerig semmi gond sem volt – az Opel Dakar Team párosa úgy ment át a dűnéken, mint kés a vajon, akkor azonban Akkor kiszakadt a jobb hátsó kerék, és ez az incidens véget vetett az álmoknak. Pedig Szalayék már abban a tudatban közlekedhettek, hogy az összetett negyedik helyen állnak, hiszen a szakasz felénél a korábbi síugró Adam Malysz tetőre tette a versenygépét. Ám a magyarok szép álmainak véget vetett a technika ördöge.

„Ciripelést hallottunk az autó hátuljából. Először azt hittük, defektet kaptunk, de amikor kiszálltunk, láttam, hogy eltört a gömbfej, és gyakorlatilag kitört a jobb hátsó kerekünk – mondta Szalay. – Pedig akkor már magamban szőttem a terveket, hogy miként szerezzük meg az elkövetkező két napban a harmadik dobogós helyet Sajnos azonban rá kellett jönnöm, hogy nagyobb a baj, mint gondoltuk, s elúsztak az álmok.”

Bunkoczi is csak ingatta a fejét. Nem értette, hogy történhetett mindez, amikor pedig egészen addig minden tökéletesen működött. Miközben sokan eltévedtek, ők megtalálták a helyes irányt, és még csak oda sem ütötték az autó hátulját. „Minden tökéletes volt. Remek ritmusban autóztunk, minden klappolt. Aztán megtörtént a baj. Nincs miért keseregnünk, hiszen amíg mentünk, addig nagyon jól álltunk, s bár köddé vált egy álom, majd álmodunk másikat” – tette hozzá Bunkoczi.

A páros összerakta annyira a Mokkát a szakaszon, hogy ki tudott menni vele az aszfaltútra, és elgurult a táborig, de ahhoz nem volt elég stabil a versenygép, hogy a hátralévő több mint 60 kilométernyi dűnén átverekedje vele magát.

„Ilyen az autóverseny. Két éve itt, a Selyemút-ralin estünk ki legutóbb műszaki hiba miatt, akkor tönkrement a motorunk. Most a fiúk megpróbálják rendbe hozni az autót, ha sikerül, akkor jó néhány óra büntetéssel ugyan, de megpróbáljuk folytatni ” – nyilatkozta Szalay Balázs.

A 4000 kilométeres össztávú versenyből még két nap (egy hosszabb, nagyon nehéz és egy rövidebb) van hátra.

5. szakasz. Eliszta–Asztrahán (össztáv: 559,25 km, ebből szelektív szakasz: 499 km). Autósok: 1. Jean-Louis Schlesser, Konsztantyin Zsilcov (francia, orosz, Schlesser Buggy) 5:38:44, 2. Firsov, Filatov (orosz, Nissan) 11:57 p h., 3. Vasziljev, Jevtyekov (orosz, G-Force Proto) 25:45 p h.

Az összetettben. Autósok: 1. Jean-Louis Schlesser, Konsztantyin Zsilcov 25:45:02, 2. Vasziljev, Jevtyekov 25:26 p h., 3. Firsov, Filatov 1:17:30 ó h.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.