Mögötte a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso – aki pályafutása első futamgyőzelmét 2003-ban épp Mogyoródon aratta – végzett a második, Sergio Perez, a McLaren mexikói versenyzője pedig a harmadik helyen.
A világbajnoki címvédő, és a pénteki első két gyakorláson leggyorsabb Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája elsősorban hosszabb etapokat futott, vélhetően azért, hogy a megfelelő versenystratégiát megtalálja a most nyert adatok segítségével. Vettel végül a negyedik legjobb időt autózta.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke és a Forma–1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone szombaton egyezett meg az új Concorde-szerződésről. A szerződés csak azután lép érvénybe, miután a FIA, valamint Ecclestone cége, a Formula One Management, továbbá a csapatok egységesen elfogadják az abban foglaltakat. A megállapodás megkötése azért húzódott egy ideje, mert bár Ecclestone az istállókkal már mindenben megegyezett, a FIA-val több kérdésben sem jutott közös nevezőre.
A tréning végén a legtöbb versenyző a lágyabb keverékű gumikkal futott még egy-egy gyors kört, ezt megelőzően a mezőny nagy része a közepes keveréket használva, a folyamatos körözésre helyezte a hangsúlyt.
Két perccel a szabadedzés vége előtt Perez az Alesi-kanyarban elvesztette uralmát autója felett és a gumifalnak csapódott. A pilóta sértetlenül szállt ki az autójából.
Kiss Pál Tamás, az együléses autókat felvonultató Auto GP sorozat egyetlen magyar pilótája szerint a Lotus istállónak van a legnagyobb esélye arra, hogy meglepetést okozzon vasárnap a Forma–1-es Magyar Nagydíjon. A 22 éves versenyző a Hungaroringen azt mondta az MTI-nek, hogy a világbajnoki címvédő Red Bull pilótái tűnnek a legesélyesebbnek a három szabadedzés után, de hozzátette, saját példájából is tudja, hogy a mezőny tagjai az időmérő edzésen fogják először kihozni magukból a maximumot.
„Egész héten arról beszéltünk, mennyire meleg lesz itt, s a hőséget a Lotus autói bírják a legjobban, még ha egy-egy gyors körön a Ferrari képes is megszorongatni őket – nyilatkozta Kiss Pál Tamás. – Azt gondolom, hosszabb távokon, tehát a versenyen a Lotus pilótái a leginkább esélyesek arra, hogy odaérjenek az élre.”