Újra Litkey Farkas győzött

A várható időjárás miatt a Lisa kapitánya egy külön Code Zero vitorlát varratott, ennek felhúzása is fontos szerepet játszott a sikerben.

BL
2013. 07. 26. 4:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Litkey Farkas idén az EvoPro magyar mérnökiroda színeiben indult a Lisa nevű hajóval, amellyel 2007-ben, 2009-ben és 2011-ben diadalmaskodott.

A verseny honlapján követhető élő közvetítés során a győztes elmondta: nehéz küzdelemben nyerték meg a versenyt, első alkalommal történt, hogy két hajó – a Principessa és a Raffica – is gyorsabb volt náluk. Király Zsolt, a Raffica kormányosa kilencedszer lett második. Mint mondta, gyorsabb hajóval kaptak ki, nem lett volna szabad elengedniük a Lisát.

Litkey szerint segítségükre volt, hogy a szigligeti öbölben legyengült a szél, illetve a parti szél is őket segítette. Utóbbi a vártnál egy órával korábban érkezett. A Lisa előbb kiváltott a déli partra, mint a Raffica. Litkey Farkas hozzáfűzte, a délelőtti teljesítményükkel nem volt elégedett, csak 60 százalékon vitorláztak. A várható időjárás miatt Litkey Farkas egy külön Code Zero vitorlát varratott, ennek felhúzása is fontos szerepet játszott a sikerben.
A mezőny csütörtök reggel kilenc órakor rajtolt el, Litkey Farkas és a 17 fős legénység 14 óra feletti idővel teljesítette a távot.

A szervezők tájékoztatása szerint 525 hajó – fedélzetükön összesen nagyjából 2500 résztvevővel – vágott neki a légvonalban 145 kilométeres táv leküzdésének. Ez azt jelenti, hogy nem dőlt meg a részvételi rekord, 2010-ben ugyanis 623 vitorlást regisztráltak. Az indulóknak a Balatonfüred–Kenese–Siófok–Keszthely–Balatonfüred útvonalat kell teljesíteniük, a kiírás szerint szombat reggel kilencig lehet érvényesen célba érni.

A Kékszalagon utoljára versenyeznek kizárólag az egytestű hajók, amelyek eddig a páratlan években alkották a mezőnyt, 2014-től ugyanis megszűnnek a kategóriákra vonatkozó megkötések. A verseny rekordját tavaly óta 10 óra 34 perces idővel a Fifty-Fifty katamarán tartja, amely a Nemere II 1955-ös csúcsát javította meg hat perccel. Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyét 1934-ben rendezték meg először.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.