Ijesztő hangjuk van az új F1-es gépeknek

A Ferrari után a címvédő Red Bull és a Mercedes is bemutatta új autóit. Jerezben kiderült az is, milyen hangzása lesz az idei vb-nek.

KG
2014. 01. 28. 15:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A stuttgarti istálló nagyjából húsz perccel korábban prezentálta versenygépét, amelynek orrkiképzése a többi autóéhoz hasonlóan módosult, ám itt elegáns formát választottak, talán leginkább a Ferrariéhoz hasonló megoldással – írja az MTI.

Az Ezüstnyíl – amely az F1 W05 kódjelet viseli – múlt pénteken már megtett 40 kilométert, akkor a német Nico Rosberg ült a volán mögött. A jerezi tesztelésen először a brit Lewis Hamilton kap majd lehetőséget az autó kipróbálására.

A sorozatban négy világbajnoki címet nyert Sebastian Vettel új társával, az ausztrál Daniel Ricciardóval együtt rántotta le a leplet a Red Bull RB10 modelljéről, amely ránézésre nem sokban különbözik a tavalyi kocsitól. Az orrkiképzés itt is módosult, csak a változás nem olyan szembetűnő, mint néhány más csapatnál.

A Ferrari szombaton mutatta be új versenygépét: a hagyományos tűzpiros színnel ellentétben a következő szezonban piros-fekete festéssel lehet majd látni a maranellóiakat. Az F14T kódjelű járműnek – melyet a szurkolók szavazatai alapján neveztek el – jellegzetes, lapos orra lett.

A tavaly a konstruktőrök között harmadik Ferrarinál ebben az évben a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso és a csapat utolsó egyéni vb-győztese (2007), a finn Kimi Räikkönen vezeti majd a versenygépeket.

A jerezi gyakorláson mutatkoznak be a mostantól használatos 1,6 literes turbómotorok és a szabályváltoztatások miatt szinte teljesen újratervezett autók. Az istállók a szezon előtt összesen 12 napot tesztelnek, február 19. és 22., valamint február 27. és március 2. között a bahreini nagydíj helyszínén, Szahírban is volán mögé ülnek a pilóták. A csapatok a teszteken csak egy autóval vehetnek részt, s a versenyzők váltják egymást.

A teszten beigazolódott az is, amitől sok szurkoló tartott: az új turbómotorok hangja „messze van” a korábbi évek versenygépeinek duruzsolásától. Konkrétan egy házilag feltuningolt elemes szegélyvágóra hajaz a V6-os, 1,6 literes motor hangzása, de az alábbi videó alapján ezt eldönthetik önök is.

Räikkönen 2014-es Ferrarija

Hamilton és Räikkönen a bokszban

A jerezi teszten Lewis Hamilton egyébként csúnyán összetörte Mercedesét. A csapat szerint műszaki hiba okozta a balesetet. A pilóta nem sérült meg.

Végül összehasonlításképpen itt egy videó a tavalyi Bahreini GP-ről; 2014-ben még 2,4-es, V8-asokkal mentek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.